شناسهٔ خبر: 64459021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تشدید درگیری‌ها در شهر خان‌یونس / شهادت ۲۵ فلسطینی در حملات هوایی

محمدعلی تخت رونده

در حالی که شدیدترین درگیری‌های زمینی در بخش‌های مرکزی خان‌یونس ادامه دارد، حملات هوایی رژیم صهیونیستی همچنان از شهروندان غزه قربانی می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الجزیره، گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کردند عناصر این گردان‌ها در مرکز شهر خان یونس درگیری‌های بسیار شدیدی را با نظامیان رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند.

خبرنگار المیادین نیز از تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه مرکزی غزه خبر داده و گفت که تانک‌های رژیم صهیونیستی از شهر غزه عقب‌نشینی کرده و موضع‌گیری خود را در نتیجه حملات نیروهای مقاومت تغییر داده‌اند.

یک منبع میدانی به المیادین گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی به صورت کلی از بخش‌های مختلف دو استان غزه و استان شمالی عقب‌نشینی کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند، در حال حاضر این مناطق غیر از دو منطقه التوام و ابراج المقوسی از نظامیان صهیونیست تخلیه شده است. صهیونیست‌ها این دو منطقه را مراکز اصلی امدادرسانی خود می‌دانند. همچنین خیابان شماره ۱۰ غزه و محیط اطراف آن نیز جزو مناطقی هستند که غزه را از بخش‌های مرکزی جدا می‌کند و همچنان در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد. البته نیروهای مقاومت در این مناطق با صهیونیست‌ها درگیر شده و اجازه موضع‌گیری امن را به آنها نداده‌اند.

المیادین همچنین گزارش داد که هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی پوشش آتش گسترده‌ای در منطقه مرکزی غزه ایجاد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش اردوگاه‌های البریج و النصیرات و المغازی و المغرافة و جحر الدیک در بخش‌های مرکزی شاهد درگیری‌های نیروهای مقاومت با نظامیان رژیم صهیونیستی بوده و پوشش گسترده حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در این مناطق ادامه دارد.

همچنین بر اساس حملات موشکی رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در مرکز نوار غزه ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در شهر رفح نیز موشک‌باران اسرائیلی‌ها گاه و بی‌گاه انجام می‌شود، اما هیچ عملیات نفوذ زمینی در این مناطق انجام نشده است.

نظر شما