شناسهٔ خبر: 64452681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست:

استقرار صنایع در حریم رودخانه‌ها مساله مهم زنجان است

زنجان- معاون محیط‌زیست سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: یکی از مسایل مهم امروز استان زنجان، استقرار صنایع در حریم کیفی و کمی رودخانه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حشمتی صبح شنبه در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان در حاشیه میز ارتباطات مردمی نماینده تام‌الاختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه مسئله استقرار صنایع در حریم کیفی و کمی رودخانه یکی از مسائل مهم استان زنجان است، افزود: در این خصوص شرکت آب منطقه‌ای و وزارت نیرو باید اظهار نظر صریح خود را اعلام کنند تا بتوانیم تصمیم‌گیری کرده و به فعالان اقتصادی پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: در آستانه دومین سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان زنجان، به همراه مسؤول بازرسی، مدیریت عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان حفاظت محیط‌زیست، میز خدمت استان زنجان برپا شده و پاسخ‌گوی فعالان اقتصادی استان هستیم.

این مسؤول با بیان اینکه این فعالان مشکلاتی را در رابطه با تولید داشتند که در برخی موارد با صدور دستورهایی، مقرر شد تا با رعایت الزامات زیست‌محیطی، مشکل‌شان حل شود، اظهار کرد: برخی دیگر از این درخواست‌ها نیازمند مطرح شدن در کمیسیون ذیل ماده ۱۱ دارد که لازم است سایر دستگاه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی نیز نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه یکی از مشکلات فعالان اقتصادی استان مربوط به مجوزهای سامانه جامع محیط‌زیست است که وزارت صمت نیز باید عضو این سامانه می‌شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده و مجوز احداث به صورت دستی صادر می‌شود، ادامه داد: این موضوع باعث زمان‌بر شدن صدور مجوزها شده است، لذا انتظار می‌رود اداره‌کل صمت استان زنجان هرچه زودتر در سامانه عضو شده تا روند بررسی و صدور مجوزها تسریع شود.

حشمتی با یادآوری اینکه مسئله دیگر مربوط به خسارتی بود که امسال و سال‌های گذشته حیات‌وحش به باغات و مزارع در حاشیه مناطق وارد کرده بودند، خاطرنشان کرد: این افراد از سال‌های گذشته طلب دارند که مقرر شد هماهنگی لازم برای پرداخت مطالبات مردم پیگیری شود.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست اضافه کرد: بر این اساس تفاهم‌نامه صندوق ملی محیط‌زیست با بیمه رازی برای پرداخت خسارات حیات‌وحش به مردم منعقد شده است تا این خسارات در اسرع وقت پرداخت شود.

نظر شما