شناسهٔ خبر: 64447915 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فعالیت سامانه بارشی و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: گستره بارندگی همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما کل نوار شمالی را دربر می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: از روز شنبه گستره بارندگی همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما کل نوار شمالی را دربر می‌گیرد. در نیمه شرقی استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل شمالی و در ارتفاعات البرز مقدار بارش قابل توجه است و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور، مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. در روز یکشنبه‌ گستره فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور است که سبب بارش باران و برف و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.
به گفته ضیائیان، در روز دوشنبه در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان بارش و وزش باد رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از جنوب‌شرق کشور خارج و در سایر مناطق کشور نیز جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود، افزود: طی روز شنبه و یکشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز و در روز شنبه دریای خزر مواج است.
پیش‌بینی برف و باران
و کاهش دما در تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد از روز شنبه تا صبح یکشنبه آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده در سطح استان، در بعضی ساعات بارش باران (گاهی برف) در نواحی شمالی، بارش برف و مه و کولاک برف در ارتفاعات مورد انتظار است. طی این مدت رخداد رعدوبرق و بارش تگرگ زیاد دور از انتظار نیست.
همچنین از شنبه تا یکشنبه کاهش محسوس دما در سطح استان و یخبندان سطح زمین در نواحی شمالی (به ویژه ارتفاعات) و از دوشنبه تا سه‌شنبه افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما