شناسهٔ خبر: 64417436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تسلیت شخصیت‌های سیاسی برای حادثه تروریستی کرمان

تعدادی از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در پیام‌هایی حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

 شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در پی حمله تروریستی به زائران مرقد پاک سردار دل‌ها پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت غریبانه ده‌ها نفر از زائران عزیز و  مظلوم مرقد پاک سردار دل‌ها در روزی که زمین و زمان معطر به عطر حضرت صدیقه شهیده سلام‌الله علیها و سلاله پاکش امام راحل بود دل‌های امت اسلام و مردم انقلابی ایران و خصوصا مردم شهیدپرور کرمان را درسوگ و ماتم نشاند.

این واقعه تروریستی که در سالروز شهادت جهانمرد مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست شقی‌ترین انسان‌ها و به دستور آمریکای جهانخوار و صهیونیسم خبیث اتفاق افتاد، نشانه روشن ازخباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران او و دلیلی دیگر بر عصبانیت و استیصال رژیم منحوس و رو به زوالی است که با تنفس مصنوعی به زندگی پلید خود ادامه می‌دهد و برای بقای خود شتابزده و بی‌محابا  و زبونانه و بزدلانه دست به جنایات و بمباران و موشک باران و ترورهای فردی وجمعی می‌زند.

در واقعه تروریستی اخیر بیش از همیشه زائران دلداده حاج قاسم که  از هر قشر و صنف و از هر جای ایران و جهان به دیار کریمان شتافته بودند؛  دف اول دشمنان بودند. آنان در صدد انتقام‌گیری از مردمی هستند که بیش از نیم قرن است پای ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستاده‌اند و در دامان خود پرچمداران مقاومت را پرورش داده‌اند.

بدون تردید جنایت ددمنشانه صهیونیست‌ها و حامیان و هم‌پیمانان آن‌ها موج بیداری جهانی و تشدید تنفر و انزجار از این نماد مجسم ابلیس را در پی خواهد داشت.

شهادت سرافرازانه سیدرضی موسوی و شهید صالح العاروری و واقعه اخیر، عزم ملته و گروه‌های مقاومت را در تداوم وارد کردن ضربات کاری‌تر از طوفان الاقصی دوچندان خواهد کرد و زوال رژیم جعلی را سرعت ببشتری خواهد داد که: اِنّا من المجرمین منتقمون

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با محکومیت این جنایت کم‌سابقه، مراتب تبریک و تسلیت خود را به پیشگاه امام زمان علیه‌السلام و  مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و انقلابی ایران خصوصا مردم صبور و مقاوم کرمان و به ویژه خانواده‌های معظم شهیدان این واقعه ابراز می‌دارد و برای ایشان صبر و اجر و برای مجروحان و جانبازان این حادثه شفای عاجل و التیام و آرامش را تمنا می‌کند.

از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنیم تا با حضور دشمن‌شکن در صفوف فشرده نمازهای جمعه این هفته، یاد شهیدان و زائران گلگون‌کفن سیزدهم دی ماه را گرامی دارند و با فریادهای دشمن‌شکن خود برائت و انزجار خود را از شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی اعلام نمایند.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

۱۳ دی ماه 1402

پیام تسلست عارف برای حادثه تروریستی کرمان

همچنین در پی حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، تأکید کرد: جامعه امروز ما به‌ویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد‌ و در این بین نهادهای متعدد  مسئول تأمین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

 

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام مذبوحانه تروریستی در گلزار شهدای کرمان  هم زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  که محور وحدت و همدلی در مجموعه خانواده انقلاب بود بار دیگر نشان داد تروریست‌های کوردل به دنبال فرصتی برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران هستند.

️این اقدام ننگین در مقطعی رخ داد که در دیگر سوی منطقه یعنی غزه شاهد جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه هستیم و مجامع بین‌المللی هم متأسفانه با بی‌عملی خود نشان دادند که نمی‌خواهند و نمی‌توانند از ابزارهای در اختیار خود برای پایان دادن به  جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

این رویدادهای تلخ و اندوه‌بار یعنی اعمال تروریستی نه تنها در تعارض با ارزش‌ها و مبانی انسانی، الهی و توحیدی است بلکه از ناحیه جامعه بشری به شدت محکوم و مردود است.

جامعه امروز ما به‌ویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد‌ و در این بین نهادهای متعدد مسئول تأمین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

امید است با پیگیری‌های مسئولان ذی‌ربط علت وقوع این حادثه دردناک و مسببین آن در کوتاهترین زمان ممکن به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

بدین وسیله مراتب همدری خود را با بازماندگان این حادثه تروریستی اعلام می‌دارم و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و بهبودی و سلامتی آرزو می‌کنم.

انتظار است مسئولان بهداشت و درمان کشور در رسیدگی به مجروحان این حادثه تمام تلاش و همت خود را به‌کار گیرند.

امیدوارم کشور ما با وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم و با تدبیر و دوراندیشی مسئولان دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشد‌./فارس

نتیجه ترور زائران مزار شهید سلیمانی، روسیاهی دشمن نزد عالمیان است

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی ظهر امروز در کرمان، نتیجه آن را روسیاهی دشمنان دانست.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به انفجار تروریستی ظهر امروز در کرمان نوشت:

«شهید سلیمانی قبل از شهادت به مقام شهید نایل آمده بود. او عاشق واصل بود و مبارزه و جهاد را طریق می‌دانست برای نیل به قله انسانیت و این چنین‌اند عاشقان او. و از این رو دشمن از ترور این زائران شهید طرفی نخواهد بست الا رو سیاهی نزد عالمیان.»

 پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تروریستی کرمان

وزیر پیشین کار در پیامی شهادت جمعی از مردم کشورمان در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر پیشین کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پیامی حادثه تروریستی در کرمان را به رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت گفت.

متن پیام شریعتمداری به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

در سالگرد شهادت فرزند ایران، حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر دست جنایتکار عوامل  آمریکا و اسراییل و عناصر تکفیری آنها انتقام ناجوانمردانه خود را از ملت مظلوم ایران گرفته است.

این جنایت در تداوم رفتارهای وحشیانه دولت فاشیستی رژیم اشغالگر در غزه و پایمال کردن اصول اولیه انسانی ارزیابی می‌شود.

در حالی که همه قدرت‌های فاسد در صدد ناامید کردن مردم بزرگ ایران هستند، چنین جنایاتی نه تنها موجب ترس و عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلاب اسلامی نخواهد شد، بلکه اراده مردم بزرگ ما را در تحکیم موازین و ارزش‌های امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی بیش از پیش استحکام خواهد بخشید. همانطور که امام فرمودند: ما ملت شهادتیم و نمی‌توانند ما را از شهادت بترسانند.

من این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب و مردم مظلوم ایران تسلیت گفته و همه خیرخواهان و طرفداران عزت و سربلندی کشور را به اتحاد و همدلی افزون‌تر دعوت می‌نمایم.

محمد شریعتمداری

 رئیس سازمان انرژی اتمی اقدام تروریستی کرمان را محکوم کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی امروز کرمان گفت: یقیناً این اقدام تروریستی پاسخی کوبنده از سوی سربازان رشید سپاه اسلام به همراه خواهد داشت و عاملان و آمران این جنایت بسزای عمل خود خواهند رسید.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امشب (چهارشنبه) ۱۳ دی ماه در پیامی اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان  را محکوم کرد و شهادت جمعی از هموطنان بی‌گناه و مظلوم را  تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با تأثر و تأسف فراوان امروز در دیار سردار بزرگ ایران‌ زمین، توسط دشمنان خبیث و فرومایه، جمعی از هموطنان بیگناه و عزیزمان به شهادت رسیدند و دعوت حق را در مسیر عطرآگین گلزار شهدای استان کرمان لبیک گفتند.اکنون بر دل‌های ملت بزرگ ایران داغی بزرگ و فراموش‌نشدنی موج می‌زند.

وی افزود: یقیناً این اقدام تروریستی و سفاکانه که از روی بیچارگی و اندیشه رو به زوال جنایتکاران زمانه نشات می‌گیرد؛ پاسخی کوبنده از سوی سربازان رشید سپاه اسلام به همراه خواهد داشت و عاملان و آمران این جنایت بسزای عمل خود خواهند رسید.

در این پیام آمده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده محترم شهدا، از درگاه حضرت احدیت برای مجروحان این اقدام جنایتکارانه سلامتی و شفای عاجل مسألت می‌کنم.

حسینی:خون مردم بیگناه، چنان سیلی دودمان نحس جنایتکاران را غرق خواهد کرد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پی حادثه تروریستی برای زائران مزار شهید سلیمانی در پیامی تصریح کرد: دشمنان پِلشت و سفاک بدانند که خون مردم بیگناه و کودکانی که امروز مسیر گلزار شهدای کرمان را رنگین کرد، چنان سیلی به راه خواهد انداخت که دودمان نحس آنان را غرق خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلّ اعمالهم، سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرّفها لهم

دست پلید تروریسم با طراحی و حمایت استکبار، تیر نفاق و عداوت را بر سینه امت رسول‌الله (ص) نشاند و حادثه‌ تلخ و اندوهبار شهادت و مجروحیت جمعی از مردم عزیز، یاران و عاشقان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را رقم زد.

این اقدام تروریستی مذبوحانه در مسیر گلزار شهدای کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، باردیگر ماهیت جنایت پیشه و خباثت آلود تروریست‌های کوردل را که اذنابِ آمریکا و  رژیم صهیونیستی هستند، آشکارا در برابر دیده مردم جهان قرار داد.

این جنایت ضد انسانی تروریست های خون‌آشام، مصداق روشن بیان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب است که «دشمن امروز از "شهید" سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسد که مبادا آن الگوی گران‌سنگ رواج و تکثیر پیدا کند.»

بی تردید دستی که در کربلای کرمان مرتکب ترور کور و بزدلانه شد، همان سیاه دستی است که در غزه مشغول جنایت و نسل کشی است و البته این حادثه تروریستی ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده‌ی ملت ایران و شکست های پی در پی آنان در منطقه و درماندگی و سردرگمی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و استقامت مردم غزه و رزمندگان مقاومت است و با گذشت زمان نیز هرچه بیشتر در مسیر اضمحلال و نابودی کامل قرار خواهند گرفت به نحوی که حتی حامیانشان از جهان پسا اسرائیل سخن می‌گویند. دشمنان با اشتباه محاسباتی تصور می‌کنند که با فاجعه آفرینی و انتقام گرفتن از مردم انقلابی و مقاوم ایران اسلامی می توانند فروپاشی سلطه خود را به تاخیر بیندازند. اینان با به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه نشان دادند که نه تنها از سردار دلها، کینه و ترس دارند بلکه از عاشقان و دلدادگان این شهید نیز واهمه دارند اما به کوری چشم دشمنان عنود، یاد و راه سردار سلیمانی، روزبه‌روز ماندگارتر خواهد شد و افکار عمومی مردم جهان به ویژه آزادگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بی تردید این‌گونه جنایت ها نه تنها در عزم ملت ایران در پیروی از مکتب سلیمانی و حمایت از مردم مظلوم و آزادیخواه جهان خللی ایجاد نمی‌کند بلکه نفرت از نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و عوامل و اذناب آنها را روزافزون خواهد کرد.

دشمنان پِلشت و سفاک بدانند که خون مردم بیگناه و کودکانی که امروز مسیر گلزار شهدای کرمان را رنگین کرد، چنان سیلی به راه خواهد انداخت که دودمان نحس آنان را غرق خواهد کرد.

اینجانب مصیبت بزرگ شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان و زائران کوی یار را به پیشگاه حضرت بقیه‌‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری، امت اسلامی  به خصوص جبهه مقاومت، ملت شریف ایران، مردم شهید پرور دیار کریمان و خانواده‌های معزز شهدای این حادثه تروریستی، تبریک و تسلیت عرض می کنم و برای مجروحان، عافیت عاجل و کامل مسألت می‌نمایم و به  آمران و عاملان این جنایات اعلام می کنم که در انتظار تاوان سنگین و انتقام سخت باشند.

إنّ ربک لبالمرصاد

سید محمد حسینی

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

سردار باقری: دشمن از رویارویی آشکار با ایران درمانده شده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن پیام سردار سرلشکر محمد باقری به شرح ذیل است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ • أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ

در چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دست‌های خبیث عُمّال استکبار بار دیگر جنایت دیگری را رقم زدند و با دو انفجار تروریستی در مسیر زائران آن شهید در گلزار شهدای کرمان، جمعی از هموطنان را به شهادت رساندند.

در این اقدام بزدلانه، دشمن که از رویارویی آشکار با جمهوری اسلامی ایران، زبون و درمانده شده است، با توسل به برخی مزدوران و اجیرشدگان دست‌نشانده، مردم بی‌دفاع ایران اسلامی را که برای ابراز ارادات به سرباز و فدایی شهید خود به سوی گلزار شهدای کرمان روانه بودند، به شهادت رساندند تا به زعم خود ملت ایران را از ادامه راه شهیدان دچار تردید کنند و میان مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازند، اما تجربه چهار دهه گذشته همواره آرزوی‌های وهم‌آلود دشمنان را باطل کرده و پیوند حاکمیت و ملت نشان داده، در پیمودن راه نورانی امام خمینی (ره) و تبعیت از آرمان‌های انقلاب اسلامی ذره‌ای تردید به خود راه نخواهند داد.

اینجانب ضمن تسلیت شهادت جان‌باختگان این حادثه به رهبر معظّم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا، خانواده‌های شهدا و ملت شریف ایران، برای مجروحان این حادثه آرزوی صحت و سلامتی می‌نمایم.

نظر شما