شناسهٔ خبر: 64413808 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

سهم جاده‌های ناایمن بوشهر در مرگ افراد

صاحب‌خبر -

221 نفر فقط یک عدد نیست، آمار جان هایی است که از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در کف جاده های بوشهر از دست رفت. باوجود عوامل مختلف، سهم جاده‌های ناایمن به عنوان عامل اساسی در بروز حوادث رانندگی استان را نادیده گرفت.

پایگاه خبری خلیج فارس نوشت: «جاده های ناایمن، خودروهای بی کیفیت و سبقت غیرمجاز برخی خودروها خصوصا شوتی ها، همه دست به دست هم داد تا 221 نفر در سینه قبرستان بخوابند و تراژدی غمبار تصادفات جاده ای در استان، گورستان ها را پر مشتری تر کند.

براساس آمار پزشکی قانونی، فوتی های تصادفات در استان طی سالجاری 2.1 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

همچنین 3 هزار و 504 نفر در استان بر اثر تصادفات مصدوم شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال، مجروحان جاده ای 10.1 درصد رشد داشته است.

اگرچه وقوع تصادفات عوامل مؤثر متعددی مثل خطای انسانی، ایمنی خودروها، نادیده گرفتن مقررات رانندگی، خواب‌ آلودگی و خستگی دارد اما نمی‌توان سهم جاده‌های ناایمن به عنوان عامل اساسی در بروز حوادث رانندگی استان را نادیده گرفت.

در حالی که در کشور اصلاح مهندسی جاده و حذف نقاط حادثه‌خیز راه کم خطر شدن عبور از جاده‌هاست با این حال کسی پاسخگوی برخی وضعیت جاده‌های غیرایمن استان بوشهر که سالانه رخت عزا بر تن چندین خانوار می‌پوشاند، نبوده و نیست.»

انتهای پیام

نظر شما