شناسهٔ خبر: 64411586 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از حادثه تروریستی کرمان+ فیلم و عکس/ 95 شهید و ۲۱۱ مصدوم تا این لحظه/ اسامی 91 مصدوم/اعلام عزای عمومی در سراسر کشور

صاحب‌خبر -

شفقنا_عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد. طبق اخبار منتشر شده، تعدادی از افراد جان باختند و یا مجروح شده‌اند.

در ادامه آخرین اخبار از این حادثه را می خوانید….

وزیر بهداشت: تعداد دقیق شهدای حادثه تروریستی کرمان تا این لحظه ۹۵ نفر است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در بیمارستان باهنر کرمان پس از آنکه در جریان آخرین وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدا قرار گرفت، ضمن تشریح اقدامات کادر پزشکی گفت: در مجموع ۲۱۱ مجروح تحت مراقبت هستند که ۲۰ نفر آنان وضعیت بدتری دارند و در بخش مراقبت های ویژه درمان می شوند.

به گزارش ایرنا دکتر بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ نفر در این حادثه شهید شده اند اظهارداشت: از عصر امروز تا حدود ساعت هشت و نیم امشب ۱۱۱ عمل جراحی توسط کادر پزشکی بیمارستان های کرمان انجام شده است.

وی ضمن تشکر از کارکنان حوزه پزشکی کرمان که در روز تعطیل خدمات رسانی ویژه به این مجروحان داشتند گفت: ۱۲۸ بیمار تحت نظر هستند که عمل نشدند و ممکن است جراحی بخواهند یا نیاز نباشد.

به گفته عین اللهی ۲۰ بیمار در آی سی یو و تحت مراقبت های ویژه هستند که بدحال‌ترند و برای برخی از آنان لوله گذاری انجام شده است.

به گفته وی آمار ۲۱۱ مصدوم مجروحان، غیر از بیماران سرپایی است که ترخیص شده اند.

وزیر بهداشت گفت که عمده مصدومان به بیمارستان های دانشگاهی شامل شهیدباهنر، افضلی و پیامبر اعظم (دانشگاهی)منتقل شدند و بیمارستان های حضرت فاطمه زهرا، ارتش و سیدالشهدا نیز در کنار پنج بیمارستان خصوصی خدمات رسانی به ویژه به مجروحان سرپایی داشتند.

وزیر بهداشت توضیح داد: ۹۵ شهید داشتیم که برخی در صحنه به شهادت رسیدند و بعضی هم بعد از رسیدن به مراکز درمانی به علت شدت جراحت ها شهید شدند.

وی با بیان اینکه از نظر رسیدگی به مصدومان بیمارستان های کرمان خیلی موفق عمل کردند گفت: الان با رییس جمهور تماس تلفنی داشتم که گفتند از قول وی به مردم عزیز کرمان تسلیت بگوییم و از کارکنان بیمارستان های مختلف که حدود ۱۲ بیمارستان(دانشگاهی و خصوصی) نیز تشکر شود.

وزیر بهداشت افزود: تا ساعاتی دیگر حدود ۱۰ نیروی تخصصی و فوق تخصصی جراحی در بخش های مختلف وارد کرمان می شوند که در صورت نیاز به کادر موجود کمک کنند.

وی با بیان اینکه مشکل خون به ویژه گروه اُ منفی نیز حل شده است گفت: برای تامین داروهای موردنیاز هم هماهنگی انجام و در بیمارستان شهید باهنر، ستاد فرماندهی تشکیل شده است و مراقبت خواهیم کرد.

وزیر بهداشت کار شناسایی شهدای مجهول الهویه را نیز برعهده پزشکی قانونی دانست و گفت که این نهاد در کرمان از تیمی تخصصی و موثق برخوردار است که دستورات لازم نیز در تهران برای انجام آزمایشات ژنتیکی و تشخیص هویت صادر شده است.

به گفته وی تا ساعات دیگر درباره لزوم انتقال بیماران به تهران نیز تصمیم گیری و جمع‌بندی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این حادثه که کودکان، زنان، پیرزنان و پیرمردان در کنار جوانان به شهادت رسیده اند نشان می دهد دشمنان ما چقدر بی رحم هستند گفت: امروز در مراسم سالگرد حاج قاسم واقعا صحنه های غزه تکرار شد و شاهد تکه تکه شدن بچه ها، جوانان، پیرزنان و پیرمردان بودیم که نشان می دهد با یک دشمن خونخوار مواجه هستیم.

وزیر بهداشت گفت: چند نفر از کارکنان اورژانس و هلال احمر نیز در این حادثه شهید شدند که نشان می دهد امدادگران و کارکنان اورژانس ما قهرمانانی هستند که در همه صحنه ها حاضرند و جانشان را به خطر می اندازند تا جان دیگران را نجات دهند.

اسامی ۹۱ مصدوم حادثه تروریستی کرمان اعلام شد

سازمان اورژانس کشور اسامی ۹۱ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.

سازمان اورژانس کشور اسامی۹۱ تن از مصدومان حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد. از میان این ۹۱ مصدوم تاکنون پنج تن از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند. همچنین اورژانس علت بستری شدن برخی از این افراد را نیز اعلام کرده است.

پیش از این بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور به ایسنا گفته بود که ۱۸۸ تن درپی این حادثه تروریستی که همزمان با برگزاری چهارمین مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گلزار شهدای  کرمان رخ داد، مصدوم شده و ۹۵ نفر نیز به شهادت رسیده‌اند.

بیمارستان‌های کرمان به گروه خونی O منفی نیاز دارند

دکتر مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت که هیچ مجروحی به خارج از کرمان منتقل نشده است.

وی با تاکید بر این مطلب که هیچ کمبودی در امدادرسانی نداریم و اتاق‌های عمل فعال است و تعدادی هم در بخش‌های ویژه و معمولی بستری هستند، افزود: بیمارستان‌های با کمبود گروه خونی o منفی مواجه هستند.

هم‌چنین یکتاپرست نیز اعلام کرد: آمار شهدا به ۱۰۳ نفر و مصدومان ۱۸۸ نفر رسیده که در چهار مرکز درمانی بستری و تیم تخصصی درمانی از تهران در حال آماده شدن است تا در صورت نیاز به کرمان اعزام شوند.

هم‌چنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: با توجه به کمبود گروه خونی (O منفی) در استان کرمان لطفا تمامی امدادگران، داوطلبان، جوانان جمعیت هلال احمر و عموم مردم جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون واقع در بلوار ۲۲ بهمن مراجعه نمایید.

آمادگی انتقال خون درپی حادثه تروریستی کرمان/ درخواست از دارندگان گروه خونی O منفی در کرمان

سخنگوی سازمان انتقال خون از آمادگی و تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین حادثه تروریستی در کرمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بشیر حاجی بیگی با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان گفت: تمام تمهیدات لازم برای تامین خون مورد نیاز مجروحین این حادثه تروریستی، دیده شده است و همکاران ما در انتقال خون استان کرمان، با تمام توان در خدمت این عزیزان هستند. در صورت نیاز به خون و فرآورده های خونی بیشتر، این کار از طریق شبکه ملی خون‌رسانی در سریع‌ترین زمان اتفاق خواهد افتاد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه، مصرف خون گروه O منفی بالا می‌رود لذا از هموطنان به ویژه در استان‌های همجوار کرمان دعوت می‌شود برای اهدای خون از گروه O منفی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

شهادت ۴ مامور پلیس در حادثه تروریستی کرمان

به گزارش تسنیم، ۴ نفر از ماموران پلیس در حادثه تروریستی امروز کرمان به شهادت رسیدند.

 اسامی مصدومان بیمارستان افضلی پور کرمان

اسامی شهدا و مجروحان حادثه تروریستی کرمان به‌ زودی منتشر می‌شود؛ مردم به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

تصاویری جدید از شهدای حادثه تروریستی کرمان

معاون استاندار کرمان: انفجار در گلزار شهدای کرمان یک حمله تروریستی  بوده است

به گزارش شفقنا، معاون استاندارکرمان در گفت و گو با ایرنا گفت:حادثه انفجار درمسیر گلزار شهدای کرمان یک حمله تروریستی بوده است. احتمال افزایش شمار شهدا و مصدومان وجود دارد.

انتشار نخستین تصاویر از شهدای حادثه تروریستی کرمان

 

وضعیت مصدومان بعد از انفجار در کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از ظهر چهارشنبه صدای انفجاری که منتهی به گلزار شهدای کرمان است شنیده شد.

 

لحظه شنیده شدن صدای انفجار در کرمان

صدای انفجار دوم شنیده شد

همچنین به دنبال انفجار اول، صدای انفجار دوم هم شنیده شد.

بنابر اعلام هلال احمر حداقل ۱۰ نفر مصدوم شده‌اند، البته رئیس اورژانس کرمان اعلام کرده است که در نتیجه انفجار امروز در مسیر منتهی به گلزار شهدا ۱۵ نفر مجروح شده‌اند.

کولیوند:با تمام توان به مصدومان حادثه تروریستی امدادرسانی کنید

رییس جمعیت هلال احمر با تماس تلفنی به مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت:با تمام توان به مصدومان حادثه تروریستی امدادرسانی کنید.

پیام تسلیت اژه ای؛ عاملان جنایت از طرق مقتضی مجازات خواهند شد

به گزارش شفقنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای طی پیامی شهادت شماری از زائران در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

دادستان کل کشور دستور داد؛رسیدگی فوری و شناسایی عاملین انفجار در گلزار شهدای کرمان

دادستان کل کشور در تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دستور رسیدگی فوری و شناسایی عاملین حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان را صادر کرد.

جهاد اسلامی حادثه تروریستی در کرمان را محکوم کرد

جهاد اسلامی اعلام کرد:انفجار بزدلانه در شهر کرمان ایران و هدف قرار دادن گروهی از شهروندان ایرانی در اطراف آرامگاه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی رحمه‌الله را محکوم می‌کنیم.

وحیدی: اقدام تروریستی کرمان پاسخ کوبنده دستگاه های امنیتی را به دنبال خواهد داشت

وزیر کشور گفت:  اقدام تروریستی کرمان پاسخ کوبنده دستگاه های امنیتی و نظامی را در کوتاه ترین زمان به دنبال خواهد داشت.

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور

معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت.

محمدرضا عارف این اقدام تروریستی را محکوم کرد

دکتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: جامعه امروز ما بویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد‌ و در این بین نهادهای متعدد  مسئول تامین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

«پوتین» حادثه تروریستی کرمان را به رهبر ایران تسلیت گفت

رییس‌جمهور روسیه امروز در واکنش به انفجارهای تروریستی کرمان، این حادثه را به رهبر انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفت.

اعلام عزای عمومی در سراسر کشور

در پی حادثه تروریستی کرمان، هیئت دولت فردا را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

قالیباف: نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت عاملان و آمران حادثه خونین کرمان را شناسایی کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران حادثه خونین کرمان اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند.

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پی وقوع عملیات ترویستی در کرمان به شرح زیر است.وقوع حادثه ناجوانمردانه و تروریستی انفجار در گلزار شهدای کرمان که به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از هموطنان عزیز منجر شد، موجب تأسف و تأثر گردید.این فاجعه مصیبت‌بار و غیرانسانی که در نهایت رذالت، بی‌شرمی و عداوت دشمنان علیه ملت رشید ایران روی‌ داد و مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را مظلومانه در خون کشانید ثابت کرد که این جاهلان و کوردلان تا چه اندازه از حضور پرشور مردم در دفاع از آرمان‌های نظام و میثاق با شهدا ترس و نگرانی دارند.

لازم است نهادهای امنیتی و انتظامی با جدیت نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه خونین اقدام کرده و مراکز درمانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و مصدومان عمل کنند. همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

خانواده حاج قاسم سلیمانی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

خانواده حاج قاسم حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند.

زینب سلیمانی حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و بیان داشت: امیدوارم عاملان این جنایت شناسایی و به سزای اعمال خود برسند.

پیام تسلیت اسحاق جهانگیری در پی حمله تروریستی کرمان

معاون اول رئیس جمهور در دولت های یازدهم و دوازدهم نوشت: اين مصيبت را به ملت ايران و همچنين مردم عزیزاستان كرمان و خانواده های محترمی که عزیزانشان ازدست داده اند تسليت مى گويم و براى مجروحان سلامتى و عافيت از درگاه خداوند متعال مسالت مى نمایم.

به گزارش شفقنا، متن پیام تسلیت اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

️حادثه تروريستى انفجار در مسير شركت كنندگان مراسم چهارمین سالگرد سردار سرافراز، شهيد حاج قاسم سليمانى كه منجر به شهادت و مجروحيت جمع زيادى از هموطنان عزيز شد جنايتى هولناك و ضد انسانى بود.️اگرچه آمران و عاملان اين اقدام تروريستى تاوان هدف قراردادن مردم و امنيت جامعه و كشور را پس خواهند داد اما لازم است نهادهای اطلاعاتی و امنيتى با ريشه يابى دقيق و صحيح مانع از تكرار وقوع چنين حوادث تلخى شوند.️اينجانب اين مصيبت را به ملت ايران و همچنين مردم عزیزاستان كرمان و خانواده های محترمی که عزیزانشان ازدست داده اند تسليت مى گويم و براى مجروحان سلامتى و عافيت از درگاه خداوند متعال مسالت مى نمایم.

رئیسی: ملت ایران تا خشکاندن ریشه‌های ترور در میدان مبارزه حضور خواهند داشت

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی جنایت تروریستی کرمان به شرح زیر است:

ضمن تأکید بر پیگیری و شناسایی طراحان و آمران سیاه‏دل این حرکت غیرانسانی، از تمامي مسئولان استانی می‏خواهم هرچه سریع‏تر، نسبت به تسکین آلام آسيب‏ ديدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

بی شک عاملان و آمران اين اقدام بزدلانه به زودی به دست نيروهاي تواناي امنيتي و انتظامی شناسايي و به سزای عمل شنیع خود خواهند رسيد. دشمنان ملت باید بدانند که این‏گونه اقدامات هرگز نمی‏ تواند خللی در عزم و اراده آهنین ملت ایران در دفاع از آرمان‏های اسلامی به ‏وجود آورد و آنها مصمم ‏تر از گذشته تا خشکاندن ریشه ‏های ترور و خشونت در میدان مبارزه با دشمنان عزت و اقتدار ایران و اسلامی حضور خواهند داشت.

رییس دستگاه قضا: دستگاه‌های اطلاعاتی با سرعت به تعقیب سرنخ‌های عاملان حادثه کرمان بپردازند

رئیس قوه قضاییه در پی حادثه تروریستی در کرمان، گفت:‌دستگاه‌های مسؤول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت به تعقیب تمام سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در پی حادثه تروریستی در کرمان پیامی صادر کرد.در این پیام آمده است: تروریست‌های کوردل که اذناب مستکبران هستند، پس از شکست و هزیمت در ناامن‌سازی کشور در توطئه‌های مختلف، تمام همت خود را معطوف به انتقام گرفتن از مردمان متدیّن ایران کرده‌اند.دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمام سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند.

برچسب‌ها:

نظر شما