شناسهٔ خبر: 64381017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

هشتاد و هشتمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

آمار شهدا به 21978 نفر رسید/نبرد شدید مقاومت با اشغالگران صهیونیست در محورهای شمال و شرق غزه /اقامه دعوا علیه صهیونیست ها در دادگاه بین المللی لاهه

هشتاد و هشتمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی آغاز شد که درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در محله‌های التفاح و الدرج واقع در شرق شهر غزه طی ساعت‌های گذشته به وقوع پیوسته است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، جنگنده های رژیم صهیونیستی به طور گسترده مرکز خانیونس را هدف حملات هوایی و توپخانه ای خود قرار دادند و حلقه آتشین را در شرق این استان ایجاد کردند.

 

همزمان با ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه، نیروهای این رژیم به اقدامات تجاوزکارانه خود به باریکه غزه هم ادامه می دهند.

 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از ابتدای حملات به غزه، آمار شهدا در این منطقه به 21978 نفر و آمار مجروحان به 57697 نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد رژیم صهیونیستی ظرف 24 ساعت گذشته، 12 مورد جنایت کشتار علیه خانواده های غزه مرتکب شده است که در نتیجه آن 150 نفر به شهادت رسیده اند.

 

در تازه ترین تحولات در کرانه باختری ، منابع فلسطینی از یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله و عین السلطان در شهر اریحا خبر دادند.

 

شورای اسرا: رژیم صهیونیستی دست به ترور تدریجی و سازمان یافته عبد الرحمن البحش، اسیر فلسطینی زده است.

 

با ادامه این حملات وحشیانه که در سایه بی توجهی و سکوت مجامع بین المللی رخ می دهد، جمعی از فعالان و سازمان های جامعه مدنی اردن از دولت این کشور خواستند که علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حملات مستمر به غزه و ارتکاب جنایت و کشتار جمعی، در دادگاه بین المللی لاهه اقامه دعوا کند.

این سازمان ها با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند درخواست از دولت اردن برای اقامه دعوا علیه این رژیم در دادگاه بین المللی بر اساس ماده نهم کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی صورت گرفته است.
 

دیوان عالی تل اویو طرح قانون پیشنهادی نتانیاهو برای محدود کردن قدرت این دادگاه برای نظارت بر مصوبات دولت این رژیم را لغو کرد.

 

رسانه های عبری: تل آویو تصمیم دارد برای پاسخ به شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی لاهه حضور یابد.

 

 

شمار شهدای حمله های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۲۱۸۵ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ جنایت و کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۲۷۰ نفر شهید و ۳۳۸ نفر دیگر هم زخمی شدند.

همچنین وزارت بهداشت غزه بیان کرد که شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تا این لحظه به ۲۲۱۸۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۷۰۳۵ نفر رسیده است.

 

نبرد سنگین مبارزان مقاومت با اشغالگران در اردوگاه البریج

گردانهای قسام یک تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را با موشک یاسین ۱۰۵ در شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه هدف قرار داد.

قسام همچنین اعلام کرد که مبارزانش از فاصله صفر با نظامیان صهیونیست در شرق اردوگاه البریج درگیر شده و ضمن وارد کردن ضربات سخت به آنها، سالم به پایگاههای خود بازگشتند.

سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: مبارزان ما نبرد شدیدی با نظامیان دشمن در محورهای اردوگاه البریج با سلاح تیربار داشتند و تلفاتی به آنها وارد کردند.

همچنین گردانهای قدس اعلام کرد که نظامیان و ادوات جنگی دشمن صهیونیستی را در اطراف مسجد عباد الرحمن در مرکز خان یونس هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

 

روزنامه هاآرتص اعلام کرد:

سلامت روان اسرائیل در آستانه فروپاشی کامل است
نتایج تحقیقات و مطالعات مراکز مربوطه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شمار زیادی از صهیونیست‌ها بعد از جنگ غزه دچار اختلال و آسیب‌های شدید روانی شده و اعتیاد آن ها به الکل و مواد مخدر افزایش یافته است.

 

5 زخمی در جریان حمله موشکی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در نتیجه حمله مقاومت اسلامی لبنان، ۵ نظامی نیروی ذخیره ارتش مجروح شدند و این موشک‌ها به سمت شهرک ادمیت در شمال تل آویو شلیک شده است.

 

 

نظرسنجی در فلسطین اشغالی:
حزب نتانیاهو در سراشیبی سقوط

طبق جدید ترین نظرسنجی در رژیم صهیونیستی، ائتلاف احزاب کابینه کنونی تل‌آویو در انتخابات جدید، اکثریت کنست را از دست می‌دهند زیرا تعداد کرسی‌های آن ها مجموعاً از ۴۵ عدد بیشتر نمی‌شود.

 

نبرد شدید مقاومت با اشغالگران صهیونیست در محورهای شمال و شرق غزه

بامداد امروز درگیری‌های سنگینی میان عناصر اشغالگر و رزمندگان فلسطینی در محورهای مختلف شمال نوار غزه رخ داد.

 

درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در محله‌های التفاح و الدرج واقع در شرق شهر غزه طی ساعت‌های گذشته به وقوع پیوسته است.

 

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس شب گذشته اعلام کرد رزمندگان این گروه در چهار روز گذشته، ۷۱ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را منهدم و ۱۶ نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند.

 

بحران کمبود روانپزشک در اسرائیل در پی تشدید اختلالات روانی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت که در شرایطی که نظام روانپزشکی در سرزمین‌های اشغالی در خطر فروپاشی قرار دارد، ده‌ها روانپزشک سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده و برای رسیدن به شرایط با ثبات و بهره مندی از امنیت برای زندگی به انگلیس رفته‌اند.

 

بر اساس این گزارش این مهاجرت‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که درخواست‌ها برای خدمات درمانی روانپزشکی در سرزمین‌های اشغالی در نتیجه جنگ غزه افزایش پیدا کرده و در همین رابطه روسای مراکز بهداشت روانی هفته گذشته نامه‌ای را به «متانیاهو انگلمان» ناظر کابینه رژیم صهیونیستی نوشته و نسبت به فروپاشی کامل و قریب الوقوع نظام روانشناسی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.

 

هاآرتص در همین رابطه نوشت که ده‌ها روانپزشک برای ادامه حرفه خود در انگلیس آزمون داده‌اند.

 

این روزنامه به نقل از یک مسوول ارشد در سازمان بهداشت روانی گفت که گرچه درآمد مالی کار در انگلیس بهتر است، اما آن چیزی که باعث شده روانپزشکان سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند، فشار سنگین کاری و عدم احساس نسبت به بهبود شرایط است و در شرایط جنگی کنونی این فشار افزایش نیز پیدا کرده است.

 

هاآرتص می‌نویسد که در نامه مدیران مراکز بهداشت روانی به مسئولان ذیربط در سرزمین‌های اشغالی آمده است که از زمان آغاز جنگ در غزه این فشار کاری تشدید شده است. این نامه تاکید می‌کند که حوادث ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) باعث شده ۳۰۰ هزار اسرائیلی دچار بیماری ها و اختلالات روانی شوند که اکثر آنها نیازمند درمان به از سوی کادر متخصص و آموزش دیده هستند.

 

شهادت هفتمین اسیر فلسطینی از آغاز عملیات طوفان الاقصی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «عبدالرحمن البحش» اسیر فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در زندان مجدو به شهادت رسید.

 

در این بیانیه آمده است: با شهادت این اسیر فلسطینی شمار اسرای شهید فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی (در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به هفت نفر رسیده است.

 

در این بیانیه آمده است: سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن عبدالرحمن البحش اسیر فلسطینی در زندان مجدو، یک عملیات ترور جدید را علیه اسرا به اجرا گذاشت.

 

بنابراین گزارش، شهید عبدالرحمن البحش هفتمین اسیر فلسطینی بود که از آغاز عملیات طوفان الاقصی به شهادت رسید. وی همچنین نخستین اسیر شهید فلسطینی در سال جدید میلادی (۲۰۲۴) محسوب می شود.

 

عبدالرحمن البحش ۲۳ ساله و از اهالی نابلس در شمال کرانه باختری بود. وی در ماه مه ۲۰۲۲ از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت و محکوم به ۳۵ ماه حبس شده بود.

 

تشدید حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی علیه نوار غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی مانند روزهای گذشته بخش‌های مختلف نوار غزه را زیر آتش حمله‌های خود قرار دادند به طوری که این حمله‌ها طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز ادامه داشته است.

بخش‌های جنوبی نوار غزه شاهد این حمله‌های وحشیانه بوده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های گذشته به شدت مرکز و شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

 

هم صدایی کودکان آمریکایی با کودکان غزه

فلسطین هرگز نمی‌میرد

صدها کودک به همراه والدین خود در خیابان‌های نیویورک راهپیمایی کردند تا حمایت خود را از فلسطینیان نشان دهند و خواستار برقراری صلح در منطقه شوند.

 

نبرد شدید مقاومت با اشغالگران صهیونیست در محورهای شمال و شرق غزه

بامداد امروز درگیری‌های سنگینی میان عناصر اشغالگر و رزمندگان فلسطینی در محورهای مختلف شمال نوار غزه رخ داد.

 

حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق

مقاومت اسلامی عراق پایگاه آمریکاییِ الخضرا در سوریه را هدف حملهٔ پهپادی قرار داد.

 

علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن:
حمله به قایق های نیروی دریایی یمن در دریای سرخ دری را باز کرد که قادر به بستن آن نخواهند بود و آتش جنگی را شعله‌ور ساختند که نمی‌توانند به راحتی از آن بیرون بیایند و برای آنها هزینه زیادی خواهد داشت و برای آنها مصیبت و بدی به بار خواهد آورد.

 

 سناریوی جدیدی که رژیم صهیونیستی برای اداره غزه مطرح کرد

شبکه صهیونیستی «کان» مدعی شد: ارتش قصد دارد غزه را به مناطقی تقسیم کند که از سوی قبایل اداره می‌شود

 

ادعای یک رسانه رژیم صهیونیستی: 
اسرائیل در دادگاه لاهه شرکت خواهد کرد

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که در دیوان لاهه حاضر شود و به شکایت آفریقای جنوبی پاسخ دهد.

 


کانال عبری زبان اعلام کرد:
ارتش قصد دارد غزه را به مناطقی تقسیم کند که توسط قبایل اداره می‌شود

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما