شناسهٔ خبر: 64346078 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با 4+2 بازیکن در اردوی نهایی؛

سپاهانی‌ها چگونه به کمک قلعه‌نویی می‌آیند

مطابق انتظار بیشترین سهم را در اردوی منتهی به جام ملت‌های آسیا سپاهانی‌ها در تیم ملی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، لیست تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیای 2023 قطر ساعاتی پیش اعلام شد و امیر قلعه‌نویی نام 27 بازیکن را برای حضور در این تورنمنت بسیار مهم اعلام کرد. 

در این لیست نام 6 بازیکن سپاهانی دیده می‌شود که البته حضور دو بازیکن جوان این تیم خیلی محتمل نبود و از سوی دیگر اینکه نام محمد دانشگر پس از چند اردوی متوالی خط بخورد، از شگفتی‌های لیست امیر قلعه‌نویی به‌شمار می‌رود که در اردوهای قبلی به‌صورت دقیق شرایط بازیکنان حاضر در اردو را در نظر گرفته و نفرات مورد نظر خود را انتخاب کرده است.

1973203 میلاد زکی‌پور علی‌رغم درخشش در سمت چپ خط دفاعی سپاهان و نمایش موثری که در صدرنشینی این تیم در لیگ برتر و صعودشان در لیگ قهرمانان آسیا داشت، یکی دیگر از غایبان بزرگ در فهرست تیم ملی است که می‌توانست سهمیه طلایی پوشان را هم بالاتر ببرد

براین اساس از سپاهان پیام نیازمند، رامین رضائیان، رضا اسدی، شهریار مغانلو، محمد جواد حسین‌نژاد و آریا یوسفی حضور خواهند داشت. حضور 3 بازیکن ابتدایی یاد شده در لیست تیم ملی مبرهن بود، اما اینکه شهریار، آریا و محمدجواد هم توانستند خودشان را به فهرست نهایی برسانند، از نقاط قابل توجه است.

1973200

در ادامه این مطلب به بررسی پست بازیکنان سپاهان خواهیم پرداخت: 

1- پیام نیازمند
نیازمند پس از حضور امیر قلعه‌نویی به عنوان سنگربان دوم تیم ملی پس از علیرضا بیرانوند معرفی شده است و البته برای گرفتن جای بیرانوند چندان هم ناامید نیست. با این حال قلعه‌نویی نشان داده انتخاب اول او در این پست علیرضا بیرانوند است و بعد پیام.

2- رامین رضائیان
رضائیان مدافع راست ثابت تیم ملی در جام ملت‌ها خواهد بود و کادر فنی حساب ویژه‌ای روی توانایی‌های او باز کرده است. او در لیگ برتر با ثبت 4 گل و ارسال 3 پاس گل یکی از بهترین بازیکنان لیگ و سپاهان بوده و در آسیا هم 4 مرتبه برای طلایی‌پوشان اصفهانی گلزنی کرد تا چهره‌ای شاخص طی ماه‌های اخیر بوده باشد.

3- رضا اسدی 
حضور اسدی در لیست نهایی تیم ملی مشخص بود. اسدی فصل فوق‌العاده‌ای را در سپاهان پشت سر می‌گذارد و امیر قلعه‌نویی می‌تواند با توجه به شرایط در پست‌های مختلف از این بازیکن بهره ببرد. اما به نظر می‌رسد با توجه به تردیدهایی که درباره حضور آزمون وجود دارد، سرمربی تیم ملی رضا اسدی را برای پست مهاجم در نظر دارد. درست مثل بازی‎‌های قبلی تیم ملی که او در این پست موفق به ثبت اولین گل ملی خود هم شد.

4- شهریار مغانلو 
مغانلو با ثبت 9 گل بهترین گلزن مسابقات نیم فصل اول به شمار می‌رود والبته همچنان یک هفته زمان دارد که این آمار را بهبود ببخشد. البته او چند هفته نیز به دلیل مصدومیت در ترکیب سپاهان حاضر نبود و اردوی قبلی تیم ملی را هم به همین دلیل از دست داد. مغانلو با توجه به قدرت جنگندگی و سرزنی بالایی که دارد، می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای کادر فنی به ویژه در زمان‌هایی باشد که آنها به حفظ توپ و البته استفاده از ضربات بلند روی می‌آورند.

5- آریا یوسفی
از ابتدای فصل اصلا قابل تصور نبود. آریا یوسفی به عنوان یک بازیکن ذخیره فصل را آغاز کرد و به دلیل عملکرد خوب سپاهان به او فرصت نمی‌‎رسید. با این حال آریا در مصاف هفته چهارم برابر پیکان درخشید و حالا در آستانه پایان مسابقات نیم فصل اول موفق به ثبت 4 گل و ارسال 3 پاس گل برای تیمش شده است. انتخاب او در اردوی نهایی اصلا قابل تصور نبود، اما او جایگزین رضائیان و محرمی در پست دفاع راست خواهد بود و البته اینکه بتواند خودش را به قطر برساند کار بزرگی انجام داده است.

6-محمدجواد حسین‌نژاد
حسین‌نژاد هم یکی از سورپرایزهای لیست امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رود و باید برای قرار گرفتن در ترکیب سپاهان با بازیکنان نام‌دار فوتبال ایران طی سال‌های اخیر در مرکز میدان رقابت کند. او یک هافبک هجومی است و امیر قلعه‌نویی او را به عنوان یک بازیکن شماره 8 برای تیمش در نظر گرفته است.

نظر شما