شناسهٔ خبر: 6434171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست کارشناسان شوراي امنيت براي بررسي قطعنامه لغو تحريمهاي ايران

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/25
00:48:44.03
نشست مشورتی کارشناسان کشورهای عضو شورای امنیت امروز برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد لغو تحریمهای ایران برگزار می شود.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، کارشناسان پانزده کشور عضو شورای امنیت امروز نشستی را برای بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد تایید توافقنامه هسته ای وین برگزار می کنند.
ملاک خالد گزارشگر شبکه المیادین گفت: پیش نویسی را که آمریکا به شورای امنیت ارائه کرد نخستین مرحله از اجرای توافقنامه تاریخی هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک است. این پیش نویس برای صدور قطعنامه ای به منظور لغو قطعنامه های مربوط به تحریمها علیه ایران است. ده سال زمان برای قطعنامه پیشنهادی در نظر گرفته شده است. در صورتی که آژانس بین المللی انرژی اتمی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید کرد این مدت ممکن است کوتاهتر شود. پیش نویس این قطعنامه پیشنهاد می کند تحریم صادرات سلاح به ایران با محدودیت هایی برای مدت دو تا پنج سال جایگزین شود. کارشناسان پانزده عضو شورای امنیت در نشست مشورتی امروز خود درباره این پیش نویس تصمیم گیری می کنند.
در ادامه این گزارش آمده است: ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل پیش از برگزاری این نشست پیش بینی کرد این قطعنامه رای همه اعضای شورای امنیت را به دست آورد. چورکین صدور قطعنامه لغو تحریمها علیه ایران را تاریخی دانست. بنابراین قطعنامه تاریخی شورای امنیت، تحریمها علیه ایران را به طور کامل در مدت ده سال لغو می کند. این قطعنامه نتیجه بیست و یک ماه مذاکره است که با توافقنامه بیش از صد صفحه ای پایان یافت.
00:50:11.00

نظر شما