شناسهٔ خبر: 64341156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

استاندار زنجان تاکید کرد:

اختصاص ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی دولت به مساله آب زنجان

زنجان- استاندار زنجان، با اشاره به برنامه ریزی برای آبگیری سد مراش در سال آینده، گفت: ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی هیات دولت به مساله آب اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، محسن افشارچی شامگاه شنبه در تبیین دستاوردهای دولت در محل همایش های بین المللی روزبه زنجان، گفت: تاکنون میزان اعتبارات برای دور دوم سفر ۹ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ابراز داشت: تلاش می شود در جلسه ای در روزهای آینده با معاون اول رئس جمهوری این مبالغ افزایش یابد.

استاندار زنجان گفت: دور اول سفرهای استانی بر مبنای پروژه محوری بود ولی دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ها برنامه محور بوده و در این خصوص برنامه های مختلفی برای افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده ست.

افشارچی تاکید کرد: یکی از گره گشایی چندین ساله اخیر در این استان با همکاری های انجام گرفته مساله پتروشیمی زنجان است و تا سال آینده بخشی از پتروشیمی این استان راه اندازی خواهد شد و این مهم نیر در سفر رئیس جمهور به استان مطرح می شود.

وی افزود: در استان زنجان کنترل آب های سطحی اهمیت دارد و این استان به استفاده از آب های سطحی متکی است و با توجه به اینکه برداشت سالانه از آورد آن بیشتر است سطح آن رو به کاهش است.

استاندار زنجان بیان داشت: با سازو کارهای انجام گرفته احداث دو سد مراش و بلوبین در استان مورد توجه قرار گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه سد بلوبین که دارای حجم مخزن ۲۹ میلیون متر مکعب و ۱۷.۵ میلیون متر معکب حجم آب تنظیمی است، گفت: جریان‌های سطحی آب در محدوده این سد کنترل، جمع آوری و ذخیره خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی آبگیری سد مراش استان نیز سال آینده انجام خواهدشد و سد مشمپا نیز از جمله سدهای مهم این استان است که با رفع اشکالات و تغییرات ایجاد شده که این پروژه مهم نیز در دور دوم سفر رئیس جمهور لحاظ خواهد شد.

استاندار زنجان گفت: ۲۵ درصد بودجه دور دوم سفر استانی به مساله آب اختصاص یافته است.

نظر شما