شناسهٔ خبر: 64340810 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

اهمیت سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور

نگهداری و سرویس آسانسور، مهم ترین اقدامات پیشگیرانه هستند و باید برای انجام آنها به صورت دوره ای، برنامه ریزی نمود. بهترین شرکت های فروش آسانسور معمولاً این نوع خدمات را برای مشتریان خود ارائه می دهند. سرویس دوره ای تجهیزات آسانسور می تواند به ما اطمینان دهد که تمامی قسمت ها و قطعات به درستی و ایمن کار می کنند.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند: پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

همه مهندسان، طراحان و سازندگان آسانسورها بر این عقیده هستند که تعمیرات و سرویس منظم آسانسور برای تأمین ایمنی و عملکرد این تجهیزات بالابری، ضروری است. به همین دلیل است که پس از خرید پک کامل آسانسور و نصب و راه اندازی آن ، باید درباره برنامه بازرسی و سرویس دوره ای نیز با شرکت آسانسور صحبت کنید.

مهم ترین برنامه های تعمیرات و نگهداری و سرویس دوره ای آسانسور چیست؟

تعمیرات - نگهداری و بازرسی دوره ای آسانسور، خدمات برنامه ریزی شده هستند که به طور معمول بر روی تمام تجهیزات آسانسور انجام می شوند؛ هدف از این اقدامات پیشگیرانه این است که اطمینان حاصل کنیم هر نوع عملکرد در آسانسور، مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است. برنامه های بازرسی و سرویس دوره ای آسانسور معمولاً شامل بازرسی دقیق از داخل کابین آسانسور، بالای کابین و اتاق موتورخانه و قطعات موتور و چاهک است.

در طول بازرسی، یک تکنسین باتجربه آسانسور، ارزیابی های مختلفی را  مطابق چک لیست انجام می دهد. مهم ترین موارد که در چک لیست سرویس دوره ای آسانسور وجود دارد به شرح زیر است:

  • بررسی تجهیزات و قطعات از نظر فرسودگی و هرگونه خطر احتمالی
  • بررسی وضعیت دستگاه ها و علائم عملکردی، مانند دکمه ها، چراغ ها، نیروی درب و تهویه
  • تعمیر و تعویض قطعاتی که به درستی کار نمی کنند
  • اطمینان از سالم بودن و صحت کارکرد وسایل ایمنی و اضطراری، سیستم هشدار، برق اضطراری
  • تمیزکاری، تنظیم و روغن کاری قطعات آسانسور
  • بررسی کابل های انتقال و بالابرها و اطمینان از صحت و سالم بودن آنها
  • تست سرعت آسانسور برای اطمینان از ایمن بودن آن
  • پر کردن چک لیست جامع و مستند از بازرسی و سرویس دوره ای

13

چرا اقدامات سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور تا این اندازه مهم هستند؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرا نگهداری، سرویس دوره ای و بازرسی های پیشگیرانه در صنعت آسانسور بسیار مهم است. اولاً، تعمیر یا تعویض تجهیزات و قطعات آسانسور در صورت خرابی، بسیار گران تمام می شود. با انجام تعمیرات منظم و سرویس دوره ای می توانید به افزایش عمر تجهیزات آسانسور کمک کنید. به این ترتیب، بودجه مالی ماهانه شما برای تعمیرات – نگهداری بسیار کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این، خرابی آسانسور می تواند بسیار پرهزینه باشد. اگر آسانسور ناگهان متوقف شود، به معنای خطر بزرگ برای سرنشینان است. حتی می تواند حوادث جبران ناپذیر داشته باشد چون بعضی افراد از محبوس شدن در داخل فضاهای بسته مثل کابین آسانسور وحشت دارند . همه انواع آسانسور در ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری به یک اندازه اهمیت دارند. بنابراین شما می توانید به راحتی و با پیگیری برنامه های تعمیر و نگهداری و سرویس دوره ای آسانسور، به جلوگیری از خرابی های بیشتر و حادثه آفرین کمک کنید.

 

سرویس دوره ای آسانسور بهتری است هر چند وقت یکبار انجام شود؟

برنامه سرویس و نگهداری دوره ای آسانسور، بسته به نوع تجهیزات، مدل موتور آسانسور، نحوه کارکرد و تعداد دفعات استفاده از آن در یک روز، متفاوت خواهد بود. با این حال، اکثر کارشناسان توصیه می کنند که تجهیزات آسانسور بهتر است به صورت ماهانه سرویس شوند.

چنانچه قبل از بازرسی های دوره ای ماهانه، به عنوان مالک ساختمان متوجه شوید که آسانسور به درستی کار نمی کند یا عیب و نقصی در یکی از قسمت ها و قطعات آسانسور وجود دارد، بهتر است در اولین فرصت با یک ارائه دهنده سرویس آسانسور صحبت کنید. پیش از آنکه خرابی های بیشتری ایجاد شود برای رفع عیوب اقدام نمایید. بهترین شرکت آسانسور می تواند تکنسین های باتجربه را برای این کار به محل مورد نظر شما اعزام نماید.

 

کدام قسمت های آسانسور به تعمیرات و نگهداری بیشتری نیاز دارند؟

انواع آسانسور کششی و هیدرولیکی با سرعت ایمن و مناسب حرکت می کنند. همه قسمت های آسانسورها به بازرسی و سرویس دوره ای نیاز دارند، اما در این میان، برخی از قطعات که در معرض استهلاک بیشتر قرار گرفته اند، نیازمند بررسی و توجه بیشتری هستند.

قرقره ها و کابل های متحرک، کفشک های کابین و قاب وزنه در آسانسورهای کششی، طناب های فولادی، دکمه ها، ریل درب اتوماتیک کابین آسانسور، سنسورهای مانع درب، از مهم ترین قطعات در آسانسورها هستند که به نگهداری و سرویس دوره ای بیشتری نیاز دارند. وقتی یکی از این قسمت های متحرک به درستی کار نکند یا خراب شود، عملاً غیر قابل استفاده است و می تواند بر روی نحوه کار سایر قطعات هم تأثیر منفی بگذارد. داشتن برنامه سرویس و نگهداری دوره ای ماهانه می تواند خرابی ها را به حداقل برساند و در کاهش هزینه های تعمیرات نیز مفید واقع می شود.

نکته مهم در مورد سرویس دوره ای یا تعمیرات آسانسور این است که همه انواع این تجهیزات دارای یک طول عمر متوسط هستند. برخی از آسانسورها باید پس از 40 تا 50 سال استفاده، به طور کامل تعویض شوند. به طور معمول، بهترین استاندارد برای نوسازی آسانسورهای ساختمان، 20 سال پس از اولین نصب است.

حفظ و نگهداری آسانسورها برای جلوگیری از وقوع حوادث بسیار مهم است. اگر مشکلی پیش بیاید، ایمنی افرادی که از آسانسور استفاده می کنند در خطر است. به همین دلیل است که تا این اندازه بر خدمات سرویس دوره ای آسانسور تأکید داریم.

14

بهترین شرکت برای خدمات سرویس و نگهداری آسانسور

متخصصان و تکنسین های آموزش دیده همیشه در بهترین شرکت آسانسور آماده هستند تا خدمات متنوع را در مورد سرویس دوره ای، تعمیرات و نگهداری، تعویض قطعات یا عیب یابی انواع آسانسور به مشتریان عزیز ارائه دهند. شما نیز می توانید به سایت شرکت آسانسور فعال به آدرس اینترنتی fpflift.com مراجعه نمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما