شناسهٔ خبر: 64336165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

باید مساعدت‌های لازم برای دورکاری مادران در روزهای آلودگی هوا انجام شود

صاحب‌خبر -
 
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تعطیلی مدارس و در خانه ماندن فرزندان به دنبال آلودگی هوا مشکلات مضاعفی برای زنان شاغل ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی در نشست با شماری از اساتید و دانشجویان زن استان اصفهان اظهار داشت: دولت برای تحقق سیاست‌های قانون جوانی جمعیت، به توسعه مهدکودک در ادارات و تسهیل فرآیند دورکاری زنان اهتمام ویژه دارد و به تاکید رئیس‌جمهور، مهدکودک و یا اتاق مادر و کودک باید در همه محیط‌های کاری دائر شود تا زنان شاغل با آرامش به فعالیت‌های اجتماعی خود بپردازند.
خزعلی افزود: تعطیلی مدارس و در خانه ماندن فرزندان به دنبال آلودگی هوا مشکلات مضاعف برای زنان شاغل ایجاد می‌کند که در این زمینه باید تمهیدات و مساعدت‌های لازم برای دورکاری آنها اندیشیده شود.
وی با اشاره به سخنان رهبری تأکید کرد: به توصیه رهبر معظم انقلاب، زنان شاغل در عرصه‌های اجتماعی باید از شرایط ویژه مرخصی نیز بهره‌مند شوند، همچنین در برخی رده‌های شغلی لازم است تعداد بیشتری از خانم‌ها به‌کارگیری شوند تا در مواقع اضطرار با جایگزینی شیفت‌های کاری از وارد شدن تنش به خانواده جلوگیری شود.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش آمار طلاق در مقایسه با ازدواج بیان داشت: بخش مهمی از این آمار مقایسه‌ای به دلیل کاهش آمار ازدواج است؛ همچنین لازم است با مشاوره و آموزش پیشگیری از وقوع طلاق در سال اول زندگی مشترک، برای دوام بنیان خانواده برنامه‌ریزی کرد. فضای مجازی مسموم علت بخش مهمی از آسیب‌های خانواده است و در این زمینه زنان به عنوان محور خانواده باید مدیریت فکری و فرهنگی انجام دهند. برای حفظ کیان خانواده در شرایط امروز باید از نفوذ برنامه‌ها و توطئه‌های دشمن در خانواده ایرانی جلوگیری کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما