شناسهٔ خبر: 64301174 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هشدار داد؛

احتمال سیلابی شدن مسیل ها و ریزش سنگ در جاده ها

ساری- مدیرکل مدیریت بحران مازندران نسبت به سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی محمدی با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار از بعدازظهر پنجشنبه اظهار داشت: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی بویژه در جاده‌های کندوان و هراز، احتمال خسارت به تابلوها، سازه‌های موقتی و کم مقاوم پیامدهای این سامانه بارشی است.

وی گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محورهای کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی ادامه داد: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری و صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش طیور نسبت به آماده سازی سیستم‌های گرمایشی و تنظیم دما و استحکام سالن‌ها اقدام کنند.

وی افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلوها و بیلیبوردهای تبلیغاتی سطح شهرها اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: نیروهای خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی امروز هستند.

نظر شما