شناسهٔ خبر: 64267020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

لزوم به روزرسانی اطلاعات متقاضیان تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳

بیرجند_ مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از لزوم به روزرسانی اطلاعات متقاضیان تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳براساس اولویت های ذکر شده تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دستگردی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ثبت‌نام مقدماتی (پیش ثبت نام) از افراد واجد شرایط تشرف به حج‌تمتع سال ۱۴۰۳ خورشیدی (۱۴۴۵ ه.قمری) در آینده نزدیک، آغاز می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس و بر مبنای پیش‌بینی صورت گرفته و بر حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اشاره شده در جدول ذیل در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اولویت جامعه هدف (مشمولین تشرف): اول تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۱۳۸۵‬، دوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱/‏۰۲/‏۱۳۸۶‬ و سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱/‏۰۴/‏۱۳۸۶‬ در صورت عدم انجام پیش ثبت نام این افراد، برای تکمیل ظرفیت باقی مانده در هر استان اولویت های بعدی فراخوان خواهند شد.

دستگردی ادامه داد: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۰۱/‏۰۵/‏۱۳۸۶‬ بصورت روز شمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت تخصیص یافته به هر استان پذیرش خواهند شد و این اولویت‌ها صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: بنابراین لازم است واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، از هم اکنون ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کدرهگیری و تکمیل مدارک خویش، بویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام نمایند.

دستگری افزود: فرادی که در کاروان های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند ولیکن به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، بصورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

وی یادآور شد: تمامی ودیعه‌گذاران حج تمتع می‌بایست قبل از انجام امور ثبت‌نام، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان ادامه فرایند ثبت نام را نخواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۰۹/۲۰باشند، خاطرنشان کرد: اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان و نحوه انجام پیش ثبت نام روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ از طریق پایگاه های خبری سازمان حج و زیارت و همچنین رسانه های دیداری و شنیداری منتشر خواهد شد.

نظر شما