شناسهٔ خبر: 64251098 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ساخت ۴هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی

دنیای‌اقتصاد : قرارداد ساخت ۴هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی برای رفع ناترازی برق در کشور وارد مرحله اجرایی شد. به گزارش «ایسنا»، مجموع ظرفیت در حال برنامه‌‌‌ریزی برای توسعه نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر ۳۰‌هزار مگاوات است، حدود ۱۱هزار و ۶۰۰مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با ساختگاه‌‌‌های مشخص در حال احداث بوده و قرار است ظرف دوسال به سرانجام برسد. شرکت‌ها و صنایع بزرگی نسبت به اخذ پروانه برای احداث نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر اقدام کرده‌‌‌اند.

صاحب‌خبر -

همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، به‌تازگی در این باره اظهار کرد: ریل‌گذاری خوبی با حمایت وزیر نیرو و فعالیت‌‌‌های ساتبا طی دو سال گذشته در حوزه تجدیدپذیرها صورت گرفته است، این مهم فضای خوبی را در موضوع تجدیدپذیرها در کشور ایجاد کرده، به طوری که پنل‌‌‌های خورشیدی و توربین‌‌‌های بادی به دست متخصصان داخلی در کشور ساخته می‌شود. وی با اشاره به شدت‌گیری احداث نیروگاه‌‌‌های تجدیدپذیر به‌ویژه خورشیدی در کشور گفت: بی‌‌‌تردید سال ۱۴۰۳ سال تحول تجدیدپذیرها در صنعت برق کشور خواهد بود.

براساس مجوز شورای اقتصاد هم‌اکنون ۳ تا ۴‌هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در حال احداث است و به‌واسطه فراهم‌‌‌سازی زیرساخت‌‌‌های مناسب و لازم و نیز برنامه‌‌‌ریزی انجام‌شده این تحول در صنعت برق کشور رخ خواهد داد. معاون برق و انرژی وزیر نیرو خبر داد: طی ۱۰سال آینده حداقل ظرفیت ۳۰‌هزار مگاوات در صنعت برق از انرژی تجدیدپذیر خواهیم داشت و برنامه‌‌‌های آینده متکی بر انرژی تجدیدپذیر خواهد بود. پرونده تجدیدپذیرها به صورت جدی در صنعت برق باز شده و سال آینده تجدیدپذیرها سهم قابل‌توجهی از سبد سوختی نیروگاه‌‌‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. وی ضمن ارزیابی سرمایه‌گذاری در این باره اظهار کرد: صندوق توسعه ملی و شرکت‌های بزرگ داخلی در این باره سرمایه‌گذاری‌‌‌های خوبی را صورت انجام داده‌اند، سال به سال سرمایه‌گذاری تجدیدپذیرها با در نظر گرفتن رشد تکنولوژی افزایش می‌‌‌یابد و حتی می‌‌‌تواند با توجه به مزایای زیست‌محیطی اقتصادی‌‌‌تر نیز باشد.

نظر شما