شناسهٔ خبر: 64246591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

حمله تل‌آویو به اطراف زینبیه دمشق؛

شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه/ «سید رضی» در حمله اسرائیل به دمشق به شهادت رسید/ رئیس جمهور: صهیونیست‌ها تاوان خواهند داد

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه، بار دیگر اطراف دمشق را هدف قرار داد که در پی آن، چند نفر زخمی شدند.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، برخی منابع خبری ساعاتی پیش گزارش دادند که صدای چند انفجار از منطقه زینبیه دمشق شنیده شده است که گفته می‌شد رژیم صهیونیستی بار دیگر این منطقه را هدف قرار داده است.

رادیو «شام اف ام» هم خبر داد که انفجار اطراف زینبیه، به خاطر حمله رژیم صهیونیستی به یکی از مزارع بوده است که اطلاعات اولیه، حاکی از زخمی شدن چند نفر و خسارات مادی است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با نقض حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که با دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت فلسطین اشغالی را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

گروه‌های مقاومت طی هفته‌های اخیر در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از چند جبهه صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

«سید رضی» در حمله اسرائیل به دمشق به شهادت رسید
در جریان حمله ساعاتی قبل رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید.

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.


شهید سید رضی در کنار سردار شهید محمد حجازی


 تصویری از سردار شهید رضی موسوی در کنار سردار قاآنی

خاطره شهید سیدرضی موسوی از حاج قاسم

 
حزب‌الله لبنان نیز طی هفته‌های اخیر، بارها مواضع صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و تلفات و خسارت‌های زیادی به صهیونیست‌ها وارد آورده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اواخر آذر ماه گذشته هم از حمله توپخانه‌ای به اهدافی در جنوب سوریه خبر داد. صهیونیست‌ها مدعی شدند که مواضع ارتش سوریه که از آنجا به شمال فلسطین اشغالی موشک شلیک‌شده بود را گلوله‌باران کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از این خبر داده بودند که چند موشک از سوریه به سوی مناطق جولان اشغالی شلیک شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که چند موشک از خاک سوریه به سوی بلندی‌های جولان شلیک شده که این موشک‌ها در مناطق باز فرود آمده‌اند.

از تعداد شهدا و زخمی های احتمالی دیگر این حمله خبری منتشر نشده است.

رئیسی: صهیونیست‌ها تاوان به شهادت رساندن سردار موسوی را خواهند داد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به‌مناسبت شهادت سردار سید رضی موسوی از مستشاران ایران در سوریه نوشت: شهادت سردار سید رضی موسوی در حمله موشکی رژیم جنایتکار صهیونیستی به دمشق را به ملت ایران و همرزمان ایشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت می‌گویم.
 
در ادامه این پیام آمده است: این سردار دلیر و شجاع که از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، در کسوت مستشاری محور مقاومت اسلامی در حراست از حرم اهل بیت در سوریه و در راه پاسداری از آرمان‌های والای اسلامی به شهادت نائل آمد و نامی ماندگار از خود برجا گذاشت.
 
رئیس‌جمهور در پایان تأکید کرده است: بی‌تردید این اقدام، نشانه دیگری از سرخوردگی، عجز و ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه است و قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

حزب الله لبنان شهادت سردار سید رضی موسوی را تسلیت گفت
 
جنبش حزب الله لبنان شهادت سردار سید رضی موسوی از مستشاران نظامی باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه را تسلیت گفت و تأکید کرد، این جنایت، به پرونده سایر جنایات صهیونیستها اضافه می‌شود و این مسئله، تجاوز آشکار و بی‌شرمانه به شمار می‌رود.

حزب الله با اشاره به اینکه شهید موسوی، از جمله حامیان حزب الله طی دهها سال بوده است، شهادت این سردار را به حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، فرماندهی سپاه پاسداران، خانواده وی و عموم ملت ایران تسلیت گفت.

قالیباف: شهید سیدرضی موسوی مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشت
 
محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس‌شورای‌اسلامی در پیامی شهادت سردار سید رضی موسوی از مستشاران ایران در سوریه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ  فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ  وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

بار دیگر یکی از فرزندان ایران و یاران خدوم ملت، فرمانده دلاور و سردار سرافراز مدافع حرم سید رضی موسوی به کاروان شهیدان پیوست.

سردار رشید و فرمانده ارشد سپاه، شهید سیدرضی موسوی، مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه و از همرزمان سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی بودند که در سال‌های طولانی‌ و عرصه‌های راهبردی، در دفاع از آرمان‌های اسلام، انقلاب و حریم اهل‌بیت‌ (علیهم‌السلام) مجاهدتی سلحشورانه و خستگی‌ناپذیر داشتند.

این شهید والامقام به‌عنوان مستشار نظامی و در حین انجام وظیفه، در حمله موشکی جنایتکارانه مزدوران صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق به شهادت رسید و بی‌تردید رژیم‌ سفاک صهیونیستی تاوان سنگین این جنایت را پرداخت خواهد کرد.

ضمن عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم
رهبری، فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت، ملت شریف ایران و خانواده بزرگوار ایشان، امیدوارم روح بلند شهید سید رضی موسوی در جوار ارواح طیبه شهدا قرین الطاف الهی قرار گیرد.
 
جزئیات شهادت «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه

«حسین اکبری» سفیر کشورمان در سوریه در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی به دست رژیم اشغالگر اظهار کرد: ایشان، امروز ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

وی در ادامه به سوابق شهید موسوی اشاره کرد و افزود: ایشان، دیپلمات و رایزن دوم در سفارت کشورمان بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اکبری افزود: صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند، به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

سفیر کشورمان در سوریه ادامه داد: ایشان در مدت زمان حضورشان در سوریه، فعالیت مستشاری داشتند.

 سپاه: رژیم صهیونیستی تاوان پس خواهد داد

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق " سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی " از مستشاران نظامی  باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به حضرت ولیعصر (عج ) ، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) ، خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تاکید می شود بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.
​​​​​​​
برنامه‌های مربوط به انتقال،  تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

نظر شما