شناسهٔ خبر: 64246519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اکران مستندهای برگزیده جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» در بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اکران آثار برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" در بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر عبدالرحیم افزوغ عصر امروز در نشست با هنرمندان بوشهری با بیان اینکه دو تندیس ارزشمند جشنواره سینما حقیقت به بوشهری‌ها رسید اظهار داشت: هنرمندان بوشهری در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» 2 جایزه بهترین موسیقی متن و تصویربرداری را از آن خود کردند.

وی بیان کرد: تندیس بهترین موسیقی متن به اکبر ابراهیمی برای مستند «آخرین کوسه نهنگ» و تندیس بهترین تصویربرداری به‌صورت مشترک از آن رامتین بالف و رشاد بالف برای مستند آخرین کوسه نهنگ شد.

وی ضمن تبریک به عوامل مستند "آخرین کوسه نهنگ" اثر هنرمند بوشهری رامتین بالف، عنوان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که همواره با حضور در جشنواره‌های متعدد موجب افتخارآفرینی شده‌اند که این خود مولفه‌ای مثبت به شمار می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اکران فیلم‌های برگزیده در بوشهر خاطرنشان کرد: 12 فیلم مستند برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" از 6 تا 8 دی ماه جاری در سینما شهید آوینی بوشهر به روی پرده خواهد رفت. 

افروغ اظهار کرد: در روز نخست چهارشنبه 6 دی ماه فیلم‌های "ناخدا ساخته علی ارکیان و عیدوک مستند علی عسکری" در سانس اول به ساعت 18:30 و "دختران باد به کارگردانی سپیده سپهی و قوی‌دل اثر علی فراهانی صدر" در ساعت 20:30 اکران خواهد شد.

وی ادامه داد: "آذرآبادگان و دختر کوه نور به ترتیب به کارگردانی حامد کلجه‌ای و جابر بادیاد" در ساعت 18:30 و "آخرین کوسه نهنگ اثر رامتین بالف و دوئل بوکمال مستند محمدرضا ابوالحسنی" ساعت 20:30 مستندهای برگزیده روز دوم جدول نمایش سینما شهید آوینی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: براساس جدول برنامه‌ریزی شده در روز جمعه 8 دی ماه 4 فیلم "خانواده خلج به کارگردانی مشترک مصطفی حاجی قاسمی- مریم الهامیان و پورزال نیز اثر احسان فرخی فرد – ماریا ماوتی" ساعت 18:30 و "بی‌قرار و آب بندان به ترتیب آثار محمدعلی فارسی و رضا اکبریان گالشکلایی " ساعت 20:30 روز جمعه 8 دی ماه به نمایش گذاشته می‌شود.

افروغ اضافه کرد: اکران آثار برگزیده جشنواره سینما حقیقت در استان‌ها فرصت مناسبی برای هنرمندان و علاقمندان است تا با آثار تولید شده در مناطق دیگر کشور آشنا شوند‌.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" از تاریخ 27 آذر ماه تا 2 دی ماه سال جاری به دبیری محمد حمیدی‌مقدم در پردیس چارسو تهران برگزار و آثار منتخب معرفی شد.

انتهای پیام/190/.

نظر شما