شناسهٔ خبر: 64231385 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

درگذشت ملی‌پوش فوتبال بانوان در سانحه رانندگی

غم در بم

صبح سومین روز دی‌ماه 1402 برای فوتبال ایران چندان خوشایند آغاز نشد، سه ملی‌پوش فوتبال بانوان ایران در مسیر بازگشت به بم در شرایطی که قرار بود خود را به تمرینات خاتون بم برسانند، دچار سانحه رانندگی شدند که نتیجه آن درگذشت ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و مصدومیت شدید دو ملی‌پوش دیگر کشورمان بود.

صاحب‌خبر -

ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران در حالی صبح سوم دی‌ماه در این تصادف وحشتناک جان باخت که پیش از این فوتبالش را در آمریکا آغاز کرده بود، اما به دلیل علاقه به تیم ملی ایران ترجیح داد فوتبالش را در کشور ایران ادامه دهد.
سوابق این بازیکن نشان می‌دهد شادروان ملیکا محمدی به همراه خانواده‌اش در آمریکا متولد و تحصیل کرد. او در همین کشور فوتبالش را آغاز کرد و تا سطح لیگ فوتبال بانوان آمریکا پیش رفت. پس از اینکه کتایون خسرویار به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال دختران جوان ایران انتخاب شد وی را به این تیم دعوت کرد.
ملی‌پوش فقید فوتبال کشورمان به دلیل علاقه‌ای که به تیم ملی و نام ایران داشت این دعوت را پذیرفت. از آنجایی که او سابقه بازی در آمریکا را داشت طبیعتاً از لحاظ فنی سطح بالایی داشت و در نهایت به تیم ملی بزرگسالان هم رسید. این بازیکن پس از این دعوت در فوتبال ایران ماندگار شد و به عضویت تیم‌های حاضر در لیگ ایران درآمد. او ابتدا یک سال در خاتون بم به میدان رفت و دو سال در اصفهان به فوتبالش ادامه داد و امسال دوباره به تیم بم پیوست.
وقتی تیم‌های ملی فوتبال بانوان ایران و استرالیا پنجشنبه 4 آبان در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 در استرالیا به مصاف هم رفتند، محمدی در فهرست تیم ملی قرار داشت و خانواده او برای دیدارش به کشور کانگوروها سفر کردند. در آن بازی تیم ملی با نتیجه 2 بر صفر مقابل میزبان بازنده شد.
گفته می‌شود نایب رئیس بانوان و مربیان تیم‌های ملی فوتبال بانوان کشور با خانواده ملی‌پوش متوفی تلفنی صحبت کرده شرایط سفر به ایران را برای آن‌ها تشریح کرده است تا مقدمات حضور آن‌ها در مراسم تشییع انجام شود. همچنین دو بازیکن دیگر به نام‌های بهناز طاهرخانی و زهرا خواجوی که همراه محمدی بودند، مجروح و راهی بیمارستان شدند. گفته می‌شود طاهرخانی دچار خونریزی مغزی شده و کارهای مداوا روی او در حال انجام است. ضمن اینکه خواجوی هم از ناحیه لگن دچار شکستگی شده است.

آخرین وضعیت دو ملی‌پوش مصدوم
رئیس بیمارستان پاستور بم گفت: وضعیت عمومی دو بازیکن تیم خاتون بم و ملی‌پوشان فوتبال زنان مساعد است و روند درمان آنان به‌خوبی ادامه دارد.
دکتر حسین آقاعسکری با بیان این مطلب افزود: زهرا خواجویی دروازه‌بان و بهناز طاهرخانی مدافع تیم ملی به همراه راننده خودرو در تصادف بامداد دیروز که منجر به درگذشت ملیکا محمدی شد حضور داشتند که به بیمارستان انتقال یافتند. یکی از بازیکنان دچار شکستگی لگن شده و چون عملیات درمانی روی وی انجام شده آماده انتقال به بخش است.
رئیس بیمارستان پاستور بم ادامه داد: بازیکن دیگر شکستگی در مهره گردن دارد، همچنین دچار ضربه مغزی شده است. روند درمان بازیکنان ادامه دارد و احتمال اعزام مصدومان به مرکز استان بعید است.
اما واکنش جامعه فوتبال نیز به این اتفاق قابل تأمل بود، فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از درگذشت ملی‌پوش تیم ملی با خانواده وی همدردی و از پیگیری ویژه در خصوص وضعیت دو ملی‌پوش دیگر خبر داد. وزیر ورزش و جوانان، سرمربی تیم ملی فوتبال آقایان و خانم‌ها، سرمربی استقلال و پرسپولیس و بسیاری از چهره‌های دیگر نیز با انتشار پیام تسلیت با خانواده محمدی ابراز همدردی کردند تا به این ترتیب در این رویداد تلخ سهیم باشند.

نظر شما