شناسهٔ خبر: 64216043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

جام جم/ پایان‌جنگ غزه تنها گزینه است

جام جم نوشت: قطعا راهکارحل مسأله فلسطین، تن دادن به مطالبات مشروع و تاریخی فلسطینیان است و تا زمانی که این مهم صورت نگیرد، اساسا خبری از پایداری و ثبات در منطقه نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا - دشمنان در تلاشند مسأله فلسطین را تبدیل به بحرانی حل ناشدنی (به‌سود منافع اسرائیل) جلوه داده و از این طریق، خواسته‌های مشروع فلسطینیان را زیر سؤال ببرند اما این روایت ناصحیح است و باید مقابل آن ایستاد. 

روزنامه جام جم با ذکر این مطلب نوشته: بازیگرانی که از آغاز عملیات طوفان الاقصی در دفاع از حقوق حقه ملت فلسطین برای مقاومت در برابر اسرائیل ایستاده‌اند، صراحتا عنوان کرده‌اند که بحران امروز در نوار غزه، نه محصول یک عملیات طوفان الاقصی بلکه منبعث از جنایات متعدد و مستمری است که علیه فلسطینیان جریان دارد. 

یکی از موضوعاتی که تاکنون به پیچیده‌سازی مسأله فلسطین منجر شده، به راهکارهای غیرمنطقی و ناقصی مربوط است که آمریکا در قبال این بحران پیشنهاد داده و اساسا تامین کننده حقوق و منافع فلسطینیان نبوده است.  

امروز همگان متفق‌القول هستند که جنایات اسرائیل در طول مدتی که از جنگ سپری شده، منجر به تحقق اهداف اعلامی آن در نوارغزه نشده است.  

قطعا راهکارحل مسأله فلسطین، تن دادن به مطالبات مشروع و تاریخی فلسطینیان است و تا زمانی که این مهم صورت نگیرد، اساسا خبری از پایداری و ثبات در منطقه نخواهد بود.

 

نظر شما