شناسهٔ خبر: 64203507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

رئیسی: آمریکا و اسرائیل باید به اتهام نسل‌کشی محاکمه شوند

رئیس‌جمهور در همایش بین المللی تهران درباره فلسطین گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید به اتهام نسل کشی و جنایت علیه بشریت در دادگاه بین المللی محاکمه شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گزیده‌ای از اظهارات رئیس‌جمهور در ادامه آمده است.

در جنگ غزه دست آمریکایی‌ها رو شد؛ شریک جنایت نمی‌تواند محور صلح باشد

*آمریکایی‌ها با ادعای برقراری صلح، قراردادهای کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را امضا کردند

*آیا رژیم صهیونیستی به این قراردادها وفادار بود؟ خیر. این رژیم صدها بیانیه شورای امنیت و سازمان ملل را نقض کرد، این رژیم به هیچ قرارداد و پیمانی وفادار نبوده است

*این رژیم بیش از ۴۰۰ قطعنامه و بیانیه بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. به هیچ قانون و مقرراتی وفادار نیست. تلاش کردند با مساله عادی سازی جنایات رژیم صهیونیستی را به حاشیه برانند اما نتوانستند

*ملت‌ها و مردم فلسطین متوجه هستند که تنها راه حل مساله فلسطین، احقاق حق ملت فلسطین است

ادامه اشغالگری، حق مالیکت و مشروعیت نمی آورد

*راهکار مقابله با اشغال اولا اخراج اشغالگر است ثانیا مجازات اشغالگر و ثالثا پرداخت خسارات از طرف اشغالگر است؛ در تمام موازین حقوقی این راهکار مقابله با اشغال است

*اگر این اشغال به جای یک سال شد ۷۰ سال، به هیچ عنوان ادامه آن مشروعیت نمی آورد؛ خیلی از افرادی که معتقدند باید به رژیم صهیونیسیتی رسمیت بخشید، به این مسأله پاسخ دهند که مگر ادامه اشغال، مشروعیت می آورد؟ در کدام مکتب حقوقی گفته اند اگر اشغالگر به اشغال ادامه داد، حق مالکیت پیدا می کند؟

سید ابراهیم رئیسی در همایش بین المللی تهران درباره فلسطین با ابراز تاسف از جنایات رژیم صهیونیتی در غزه، اظهار کرد: حمایت آمریکا و چند کشور غربی از این جنابیات موجب تاسف بیشتر و تاسف‌بارتر از آن ناکارامدی سازمان ملل و نهادهای بین الملی است. در برابر دیدگان همه این جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی صورت می گیرد و یک نظم ناعادلانه جهانی در جهان شکل گرفته که محصول این نظم، این همه جنایات هولناک است.

وی ادامه داد:باید بشریت بر شکل دهی نظم نونی جهانی اندیشه کند. این نشست‌ها و هم اندیشی باید برای شکل دادن نظم نوین جهانی انجام شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: تحلیل مساله فلسطین از ۷ اکتبر ناقص است. موضوع فلسطین از زمانی که انگلیس به دنبال اشغال فلسطین و اخراج مردم از خانه ها بود باید دنبال شود که ۷۵ سال این جنایت و ادم کشی ادامه دارد. مردم بی دفاع را قتل عام می کنند. قبل ۷ اکتبر آنچه در کرانه باختری رخ داد این بود که بیش از ۲۰۰ شهید داشتیم که این افراد مسلح نبودند. روزی نمی گذشت بر مردم فلسطین الا اینکه کشتار، دستگیری، شکنجه و تخریب باشد،  چه در غزه چه در کرانه باختری.

 

نظر شما