شناسهٔ خبر: 6420154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

ظریف: توافق هسته ای می تواند پوششی را که اسراییل در زیر آن پنهان شده است، بردارد

ظریف:اسراییل با تنش زایی در منطقه در صدد سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیر انسانی و وحشیانه خود بر ضد ملت لبنان و فلسطین و دیگر ملت های منطقه است. بنابراین هرگونه صلح و آرامش در منطقه موجودیت اسراییل را تهدید می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، محمد جواد ظریف در گفتگو با خبرنگار شبکه ماهواره ای المیادین در بالکن هتل کوبورگ وین در پاسخ به این سوال که آیا توافق هسته ای ایران برای منطقه خاورمیانه نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت، خاطر نشان کرد که " من معتقدم که این توافق می تواند پوششی را که اسراییل در زیر آن پنهان شده است، بردارد. اسراییل بر اقدامات وحشیانه خود علیه مردم منطقه از جمله مردم لبنان و غزه سرپوش می نهد."

ظریف تصریح کرد که " این توافق همچنین از کمک برخی از شرکا و همسایگان ما به برخی از گروه های تروریستی در منطقه پرده بر می دارد. کسانی که تلاش کردند تحت پدیده موسوم به ایران هراسی مخفی شوند. برخی در صدد بهره برداری از موضوع ایران هراسی در منطقه بودند و هستند. من خطاب به کشورهای برادر و دوست عرب خود در منطقه خلیج فارس و جهان عرب می گویم که ایران با حسن نیت برای همکاری و شراکت با شما بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری آمادگی دارد. ما ( ایران و کشورهای عربی ) با چالش های مشترکی زیادی مواجه هستیم ما نقاط مشترک زیادی نیز داریم تا بر آن تکیه و اعتماد کنیم. زمان همکاری مشترک فرا رسیده است و این اولویت مهمی برای دولت ایران است که با همسایگان همکاری و روابط را تقویت کنیم. زمان آن فرا رسیده است که با شرکا و همسایگان با چالش های مشترک از جمله افراط گرایی و طایفه گرایی مقابله کنیم."

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه چرا دیپلماسی دست دادن ظریف و دیپلماسی ایران بر اساس اظهارات نتانیاهو در حد خود یک بمب اتم است؟ تاکید کرد:" در واقع اسراییل به بحران افکنی و ایجاد تنش نیاز دارد تا این که بر تجاوزگری های مستمر خود سرپوش گذارد. اسراییل با تنش زایی در منطقه در صدد سرپوش گذاشتن بر اقدامات غیر انسانی و وحشیانه خود بر ضد ملت لبنان و فلسطین و دیگر ملت های منطقه است. بنابراین هرگونه صلح و آرامش در منطقه موجودیت اسراییل را تهدید می کند."

نظر شما