شناسهٔ خبر: 64182555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر نیرو: سد گلورد تا پایان سال بهره برداری می‌شود

وزیر نیرو برای بازدید از برخی طرح‌های آبرسانی و بازدید از نیروگاه و چند سد امروز جمعه اول دی ماه به مازندران سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساریعلی اکبر محرابیان وزیر نیرو در بازدید از سد گلورد و پل قوسی سد گلورد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سد گلورد از طرح‌های مهم منطقه شرق مازندران است و راه‌اندازی آن سبب مدیریت منابع آبی در شرق مازندران می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سد گلورد از نظر گردشگری و توریستی نیز جزو زیباترین نقاط کشور محسوب می‌شود افزود: اجرای این طرح سد در دو سال گذشته با سرعت بیشتری انجام شده و هم‌اکنون تکمیل اجزا و پل قوسی روی سد در حال اجرا است.

وزیر نیرو همچنین گفت: پل قوسی که روی سد در حال ساخت است از نظر سازه‌ای و معماری طرح ویژه‌ای دارد و تلاش داریم این طرح به زودی بهره برداری شود.

محرابیان همچنین به اثرات گوناگون راه اندازی این سد اشاره کرد و افزود: با تکمیل سد گلورد، شبکه‌های آبیاری نیز اجرا شده و با طرح انتقال آب،کمبود آب شهر‌های منطقه شرق مازندران رفع می‌شود.

وزیر نیروز از تزریق اعتبارات جدید برای تکمیل سد گلورد خبر داد و گفت: این سد در حداقل زمان به بهره برداری می‌رسد.

سد گلورد با کاربری گردشگری بهره برداری می‌شود

استاندار مازندران نیز سد گلورد را مهمترین طرح در شرق مازندران عنوان کرد و با اشاره به انجام مراحل تکمیلی سد که در حال ساخت است، اظهار کرد: سد گلورد  به عنوان یک طرح ملی مدیریت منابع آبی منطقه را برعهده خواهد داشت.

سید محمود حسینی پور تکمیل سد گلورد با کاربری گردشگری را پراهمیت دانست و خاطرنشان کرد: سد گلورد آماده بهره برداری بوده و با ساخت پل قوسی 280 متری بهره برداری آن بصورت کامل انجام خواهد شد.

استاندار مازندران این سد را جزو بزرگترین پل‌ها در استان بیان کرد و ادامه داد: پل قوسی سد گلورد برای تردد و گردشگری قابل استفاده است.
استاندار مازندران از بهره برداری سد گلورد با دستور وزیر نیرو تا پایان امسال خبر داد.

وزیر نیرو که صبح امروز در سفر یک روزه وارد مازندران شد و پس از بازدید نیروگاه شهید سلیمی نکا و  سد گلورد برای بازدید و بهره برداری طرح آبرسانی عازم غرب مازندران می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما