شناسهٔ خبر: 64174759 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نمی‌گذاریم فوتبال را به قهقرا ببرید

پیام رئیس یوفا به رئال و بارسا: فوتبال فروشی نیست!

رئیس یوفا با حضور مقابل دوربین به رای دیوان عدالت اروپا درباره سوپرلیگ واکنش نشان داد و گفت فوتبال فروشی نیست و جامعه فوتبال اجازه نمی‌دهد اعتبار این ورزش زیر سوال برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دیوان عدالت اتحادیه اروپا امروز با صدور حکمی تاریخی، دنیای ‏فوتبال را به لرزه درآورده است. حکمی که در عمل به معنای چراغ سبز به شکل‌گیری ‏سوپرلیگ اروپاست. بعد از صدور بیانیه رسمی از طرف یوفا و انتقاد به پروژه سوپرلیگ، الکساندر چفرین رئیس یوفا مقابل دوربین نشست و انتقادهای تندی علیه پروژه سوپرلیگ مطرح کرد.

رئیس یوفا چندین‌بار به بارسا و رئال مادرید اشاره کرد و گفت مطمئن نیست که این دو باشگاه بدانند چه می‌کنند. او به طعنه گفت اتفاقا امیدوار است مدافعان سوپرلیگ هر چه سریع‌تر رقابت‌شان را راه بیندازند. چفرین معتقد است دنیای فوتبال مثل سه سال پیش علیه سوپرلیگ متحد است و به‌جز رئال و بارسا باشگاه دیگری به این تورنمنت نخواهد پیوست. 

پروژه‌ای که ابتدا توسط رئال مادرید و بارسلونا تاسیس شد ولی مخالفت عملی یوفا و ‏فیفا باعث شد پروژه در همان قدم‌های اول متوقف شود. اما ظاهرا رئال و بارسا در ‏پشت‌پرده برای ادامه رویای سوپرلیگ در تلاش بودند و امروز بهترین خبر را از دیوان ‏عدالت اتحادیه اروپا دریافت کردند: این دیوان حکم داد ممانعت یوفا و فیفا از ‏شکل‌گیری سوپرلیگ با آزادی رقابت در اروپا در تضاد است و هیچ نهادی نمی‌تواند مانع از ‏برگزاری سوپرلیگ بشود. ‏

یوفا و فیفا به فاصله کمی بعد از صدور این حکم با صدور بیانیه‌هایی کوتاه به آن ‏واکنش نشان دادند. یوفا اعلام کرد امروز بعد از ظهر از ساعت 16:30 به وقت ایران برای ‏پاسخ دادن به این مسئله نشستی خبری تشکیل خواهد داد. در ادامه به‌صورت زنده با ‏این نشست خبری و آنچه در آن می‌گذرد همراه باشید: ‏

1969589

نظر شما