شناسهٔ خبر: 64147202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳؛

حاجی‌دلیگانی: ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی پیش‌بینی نشده است

زهرا علیدادی

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: لایحه بودجه سال آینده، مطابق برنامه هفتم نیست و ارز لازم برای تامین کالاهای اساسی در آن، پیش‌بینی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «حسینعلی حاجی دلیگانی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مطابق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، میزان مالیات حدود ۴۹ درصد افزایش خواهد یافت و این افزایش مالیات باعث تعطیلی بسیاری از کارها و فعالیت‌ها خواهد شد و رکود تورمی را به دنبال دارد.

وی افزود: عدم تحقق درآمدها در این لایحه کاملاً مشهود است و این بودجه به گونه‌ای تدوین شده که فقرا را فقیرتر خواهد کرد؛ از سوی دیگر قیمت گندم در این لایحه ابهام دارد و مشخص نیست.

نماینده ‌مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درآمد دستگاه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲، ۱۸۱ همت بود که این درآمدها برای سال بعد، ۲۷۵ همت شده است که معنای این افزایش درآمد دستگاه‌ها، گران‌شدن خدمات است و شاهد تشدید گرانی و تورم خواهیم بود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: مطابق قانون باید ۱۵ آبان‌ماه، بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس ارایه می‌شد در حالی که این اتفاق نیفتاده و ما از بودجه شرکت‌های دولتی اطلاعی نداریم. وی افزود: بسیاری از این شرکت‌ها زیان‌ده هستند اما پاداش‌های کلانی به اعضای هیأت‌مدیره خود می‌دهند و باید نظارت بیشتری بر این شرکت‌ها شود.

وی اضافه کرد: باید در این لایحه برای قیمت آرد، نان و گندم تدبیر اساسی و دقیق شود؛ ارز لازم برای تأمین کالاهای اساسی در این لایحه پیش‌بینی نشده است و از سوی دیگر این لایحه با سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، مغایرت دارد.

نظر شما