شناسهٔ خبر: 64118396 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز به پایان می‌رسد

پیروزی خارج از خانه ملوان و برد ۱۰ نفره تراکتور پرسپولیس به قعرنشین لیگ رسید، استقلال به رحمتی

صاحب‌خبر -
 
سرویس ورزشی-
 
ادامه دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر عصر امروز در حالی برگزار می‌شود که استقلال و پرسپولیس بعد از شهرآورد پرحاشیه و بی‌کیفیت پایتخت حالا باید خود را برای دیدار با حریفان دیگری در شمال و جنوب کشور آماده کنند. استقلال هنوز صدرنشین لیگ برتر است اما اگر این هفته امتیاز از دست بدهد ممکن است صدر را به سپاهان واگذار کند. پرسپولیس هم اگر پیروز نشود شاید در رتبه‌هایی پایین‌تر از سوم جدول قرار بگیرد. در ادامه نگاهی به دیدارهای مهم امروز داریم:
هوادار تهران- سپاهان اصفهان
زردپوشان به دنبال صدرنشینی
هوادار اگرچه با 10 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ ایستاده اما اگر در این هفته نتواند پیروز شود شاید تا رده پانزدهم جدول لیگ سقوط کند! این تیم با دو باخت به مصاف پرمهره‌ترین تیم این فصل خواهد رفت و سپاهان اصفهان با 4 برد متوالی اکنون با 24 امتیاز در رده دوم جدول لیگ قرار دارد آن هم در حالی‌که 4 امتیاز هم با رای انضباطی از این تیم کم شده است! در واقع زرد‌پوشان اصفهانی 28 امتیازی و صدرنشین واقعی لیگ محسوب می‌شوند.
هوادار تاکنون نتوانسته تیم سپاهان را شکست بدهد و در مدت زمان حضورش در لیگ برتر فقط یک مساوی از این تیم گرفته است و امروز هم شاگردان محمود فکری مقابل مخوف‌ترین تیم لیگ کار سختی برای گرفتن حتی یک امتیاز دارند. سپاهان اگر امروز در تهران پیروز شود با وجود کسر امتیاز بازهم شانس صدرنشینی خواهد داشت. هوادار اگر سومین شکست متوالی خود را متحمل شود شاید محمود فکری روی لبه تیغ قرار بگیرد.
استقلال خوزستان- پرسپولیس
فراموشی شهرآورد با پیروزی مقابل برادرکوچک‌تر!
استقلال خوزستان آخرین تیم جدول لیگ و تنها تیم بدون برد لیگ برتر بیست و سوم امروز میزبان پرسپولیس است. روی کاغذ اکثر کارشناسان شانس برد این بازی را به پرسپولیس می‌دهند اما شاگردان سیروس پورموسوی می‌خواهند در نیم‌فصل اول دست به شگفتی بزنند و اگر بتوانند نخستین پیروزی خود را در اهواز جشن بگیرند. البته پرسپولیس تیمی تاکتیکی و منسجم است که فقط 6 گل خورده و استقلال خوزستان هم در این فصل فقط 6 گل به ثمر رسانده است! بنابراین تقابل یکی از قوی‌ترین خطوط دفاعی با یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ تکلیفش مشخص است مگر اینکه پرسپولیس واقعا اسیر شگفتی شود. این نخستین مسابقه دو تیم بعد از چند دوره دوری آبی‌پوشان اهوازی از لیگ برتر است اما در ادوار گذشته هم استقلال خوزستان نتوانسته مقابل پرسپولیس خوب نتیجه بگیرد.
پرسپولیس به دنبال شکست دادن استقلال خوزستان است تا توقف در شهرآورد پرحاشیه را فراموش کند. پرسپولیس در صورت پیروزی جایگاه سومی خود را در جدول تثبیت می‌کند. استقلال خوزستان در صورت خلق شگفتی و پیروزی مقابل پرسپولیس هم از رده شانزدهم جدول لیگ تکان نخواهد خورد. نتیجه مساوی شاید برای استقلال تهران و دیگر مدعیان قهرمانی مهم باشد اما به درد استقلال خوزستان خیلی نمی‌خورد.
استقلال- نساجی مازندران
رحمتی به آبی‌پوشان رسید
استقلال بعد از تساوی در شهرآورد حالا برای حفظ صدرنشینی خود باید به مصاف نساجی مازندران تیم پانزدهم جدول لیگ برود. تیمی که فصل گذشته 4 بار مقابلش بازی کرد. دو بار در لیگ برتر و دو بار هم در جام حذفی و مسابقه سوپرجام! فصل 1401 و نساجی فقط یک بار توانست از استقلال یک مساوی بگیرد و سایر دیدارها را به حریف مدعی خود واگذار کرد. اکنون هم تقریبا همان شرایط وجود دارد!
این مرتبه اما سیدمهدی رحمتی سرمربی نساجی است که تجربه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم پیدا کرده و مقابل تیم‌پرستاره الهلال عربستان هم بازی خوبی از این تیم دیدیم اگر نساجی مثل همان بازی مقابل الهلال به میدان بیاید شاید بتواند از استقلال امتیاز بگیرد. تقابل رحمتی کاپیتان و دروازه‌بان اسبق استقلال هم با این تیم جذابیت‌های خودش را خواهد داشت. شاید رحمتی تیم سابقش را با یک مساوی از صدر دور کند.
روزهای بحرانی پیکان و مس
 با شکست برابر تراکتور و ملوان
روز نخست بازی‌های هفته سیزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر با ثبت سومین پیروزی پی در پی تیم تراکتور و پیروزی پرگل ملوان در رفسنجان آغاز شد.
در نخستین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران دیروز تیم‌های تراکتور تبریز و پیکان از ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز به مصاف هم رفتند که ‌این دیدار با پیروزی 2 بر صفر تراکتور به پایان رسید. مهدی عبدی که در دقیقه 67 به‌عنوان بازیکن تعویضی به ترکیب تراکتور اضافه شده بود، در دقایق 70 و 1+90 زننده دو گل شاگردان پاکو خمس بود تا تراکتور در غیاب هوادارانش(به علت محرومیت) با کسب سومین پیروزی پیاپی 24 امتیازی شود و موقتاً جایگاه پرسپولیس در رتبه سوم جدول را به خود اختصاص دهد. دیدار با تراکتور، ششمین بازی بود که پیکانی‌ها موفق به کسب پیروزی نشده‌اند. خودروسازان در پنج بازی گذشته خود چهار تساوی و یک شکست را داشتند. این نتیجه در حالی رقم خورد که صفا هادی هافبک عراقی تراکتور هم در دقیقه 49 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد.
در دومین بازی دیروز تیم‌های مس رفسنجان و ملوان بندر انزلی از ساعت 15:15 مقابل هم قرار گرفتند. این بازی که در ورزشگاه شهدای مس برگزار شد در پایان به برتری 4 بر یک تیم ملوان انجامید تا روند صعودی این تیم و دوران نشیب تیم مس تداوم یابد. این چهارمین باخت پی در پی تیم ساکت الهامی بود.
پدرام قاضی‌پور در دقایق(35 و 41)، محمدرضا سلیمانی در دقیقه(72- پنالتی) و پویا پورعلی(89) گل‌های ملوان را در این بازی به ثمر رساندند. تک گل مس رفسنجان را هم لوسیانو پریرا(46) وارد دروازه ملوان کرد. در دقیقه ۶۰ این بازی، جلال‌الدین علی‌محمدی با خطا روی بازیکن ملوان از داور کارت زرد دوم را دریافت کرد و اخراج شد تا کار برای شاگردان الهامی سخت‌تر شود. شاگردان تاتار با پیروزی در این مسابقه 22 امتیازی شدند و در رده چهارم جدول لیگ برتر جای گرفتند.
برنامه کامل روز دوم بازی‌های هفته سیزدهم لیگ برتر به این شرح است:
سه‌شنبه ۲۸ آذر 1402
*هوادار تهران.......................................سپاهان اصفهان(ساعت 14)
*آلومینیوم اراک..................................گل‌گهر سیرجان(ساعت 15)
*شمس آذر قزوین.........................صنعت نفت آبادان(ساعت 15)
*استقلال خوزستان.....................................پرسپولیس(ساعت 15)
*ذوب‌آهن اصفهان........................فولاد خوزستان(ساعت ۱۶:۳۰)
*استقلال......................................نساجی مازندران(ساعت ۱۷:۳۰)

 

نظر شما