شناسهٔ خبر: 64100852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان خبر داد؛

تشديد نظارت در بازار در آستانه شب يلدا

صاحب‌خبر -
تشديد نظارت در بازار در آستانه شب يلدا

خبرگزاری آریا-معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان؛با بیان اینکه نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا در دستور کار قرار گرفته است، گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از تخلفات احتمالی، نظارت کافی بر بازار در خصوص عرضه میوه در آستانه شب یلدا در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آریا از اهواز؛بهرام جباری ادامه داد: در آستانه شب یلدا برخی از کالا و خدمات مرسوم این ایام تحت تأثیر قرار گرفته و به لحاظ نظارتی از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار می گردد.

جباری گفت: در این طرح نظارت و افزایش گشت های بازرسی واحدهای صنفی مورد نظر به ویژه واحدهای عرضه کالاهایی از قبیل آجیل و خشکبار ، میوه و تره بار و شیرینی در اولویت نظارت خواهد بود .

وی با بیان اینکه طرح نظارتی شب یلدا با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف و سازمان جهاد کشاورزی از 20 آذر ماه شروع شده است؛ تصریح کرد: گشت های مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از میادین میوه ،شیرینی فروشیها وسایر واحدهای صنفی تاپایان آذرماه ادامه دارد و پرونده واحدهای متخلف جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند شد.

معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان خبر داد: نیروهای بازرسی با متخلفین برخورد و طی روزهای گذشته به 85 واحد صنفی تذکر و سه واحد صنفی( میوه فروش) به دلیل تکرار تخلف با همکاری اتحادیه و اتاق اصناف پلمپ شده‌ است.

جباری همچنین بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره 124 سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان گزارش کنند.


وی به اقدامات انجام شده از ابتدای آبان ماه اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان تاکنون بیش از 1400 واحد عمده و خرده بازرسی و 135 پرونده تشکیل که 123 پرونده آن مربوط به میوه و 12 پرونده آن مربوط به آجیل و خشکبار است.

معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه قیمت اقلام تابع خرید در مراکز عمده، هزینه حمل و درصد سود خرده و عمده است؛ اذعان کرد: هزینه حمل در خوزستان زیاد و بر قیمت گذاری اقلام موثر و باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

 

 

پایان پیام./

نظر شما