شناسهٔ خبر: 64074192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الجزیره: دیدار رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر برای ازسرگیری مذاکرات آزادسازی اسرا

صاحب‌خبر -

شفقنا- الجزیره به نقل از منابع آگاه از دیدار رییس سرویس جاسوسی اسرائیل و نخست وزیر قطر خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از دیدار رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر برای ازسرگیری مذاکرات آزادسازی اسرا است. این گزارش حاکی از آن است که این دیدار ممکن است پس از افزایش فشارها بر نتانیاهو پس از کشتن سه اسیر توسط نیروهای اسرائیلی برگزار شود که اعتراف کردند آنها را با مبارزان فلسطینی اشتباه گرفته اند.

ماه گذشته، اسرائیل مذاکره کنندگان خود را از قطر فراخواند و گفت که مذاکرات به بن بست رسیده است. در همین زمان آتش بس چند روزه میان اسرائیل و حماس به پایان رسید و حملات رژیم صهیونیستی به غزه از سر گرفته شد. تاکنون در این حملات نزدیک به 19 هزار نفر از مردم غزه کشته شده‌اند.

در همین رابطه وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای تایید کرد که تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش‌بس جدید در غزه ادامه دارد. قطر ابراز امیدواری کرد: بر اساس پیشرفت‌های حاصل شده برای دستیابی به یک توافق جامع و پایدار، جنگ پایان یابد، خونریزی برادران فلسطینی ما را متوقف کند و به مذاکرات جدی منجر شود. در این بیانیه آمده است: روند میانجیگری برای آغاز یک روند سیاسی که صلحی جامع، دائمی و عادلانه را مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکار صلح عربی به ارمغان می‌آورد؛ درحال انجام است.

وال استریت ژورنال هم گزارش داد: مقامات اسرائیلی و قطری قرار است روز شنبه در نروژ دیدار کنند تا گفتگوها درباره آزادی گروگان‌های غزه در ازای آتش‌بس و آزادی اسرای فلسطینی در دست اسرائیل را احیا کنند.

این گزارش به نقل از افراد مطلع افزود: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر قرار بود در اسلو با دیوید بارنیا، مدیر آژانس اطلاعاتی موساد اسرائیل دیدار کند. ژورنال گزارش داد که بارنیا احتمالا با مقامات مصری نیز دیدار خواهد کرد.

این گزارش به نقل از افراد آشنا با گفتگوها افزود: مسائل مهمی مانع از سرگیری مذاکرات بر سر قرارداد جدید از جمله اختلاف نظر بر سر شرایط احتمالی حماس شده است.

طی یک آتش بس یک هفته ای در اواخر نوامبر، حماس بیش از 100 زن، کودک و خارجی را که در غزه نگهداری می کرد در ازای آزادی 240 زن و نوجوان اسیر فلسطینی آزاد کرد.

نظر شما