شناسهٔ خبر: 64063272 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

زشت و زیبای یک دربی بی‌ریخت

در ویژه‌ترین بازی فوتبال ایران یعنی دربی استقلال و پرسپولیس، زنان حضور پیدا کردند و بدون هیچ مشکلی آمدند، دیدند و رفتند.

صاحب‌خبر -

عصرایران؛مصطفی داننده- دربی 102 با تساوی دو تیم آبی و قرمز پایتخت به پایان رسید. دربی که مثل بسیاری از شهرآوردهای تهران بی‌ریخت بود اما همین فوتبال نازیبا یک زیبایی داشت و یک زشتی که در ادامه این نوشتار به آن می‌پردازیم.

زیبایی این مسابقه حضور زنان در ورزشگاه بود. با اینکه بازهم به بانوان استقلالی و پرسپولیسی بدترین جای ورزشگاه را داده بودند اما همین حضور بسیار دلنشین بود و حتی رئیس فیفا هم به آن واکنش نشان داد و گفت که با رئیسی در این مورد حرف زده بود.

دربی مهم‌ترین بازی فوتبالی ایران است که همیشه در مورد آن حساسیت وجود دارد و حالا در این باز ویژه، زنان حضور پیدا کردند و بدون هیچ مشکلی آمدند، دیدند و رفتند. این یعنی آنها وقتی این بازی را دیدند می‌توانند در تمام بازی‌ها حضور داشته باشند و بدون دردسر فوتبال ببیند.

امیدوارم به زودی شاهد این باشیم که در تمام شهرهای ایران این اتفاق بیفتد و زنان بتوانند به  ورزشگاه بروند معلوم نیست که چرا در برخی از شهرها این اتفاق نمی‌افتد.  به طور مثال پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان از عدم حضور زنان اصفهانی در ورزشگاه گلایه می‌کند و می‌گوید:« در تمام شهر ها بانوان در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند و تیم‌شان را حمایت می‌کنند، نمی‌دانم این موضوع از کجا نشات میگیرد، چندین بار در مصاحبه های‌مان گفته ایم.بانوان در بازی ‌های آسیایی می‌توانند در ورزشگاه حضور پیدا کنند اما در لیگ نمی‌توانند، امیدوارم این مسئله خیلی زود حل شود و حق‌شان است که در ورزشگاه نقش جهان حضور پیدا کنند و تیم‌شان را تشویق کنند و لذت ببرند.»

از زیبایی این بازی بگذریم به زشتی آن می‌رسیم. زشتی آنهم می‌رسد به بی‌احترامی که بین این دو تیم از مدیر بگیر تا بازیکنان وجود دارد.

بازیکنان در زمین در حال جنگیدن هستند و هر اتفاقی در مستطیل سبز بیفتد، طبیعی است اما مصاحبه‌های بعد بازی بسیار بسیار زشت بود. معلوم نیست این همه بی‌احترامی و فرافکنی از کجا می‌آید؟

دردناک‌تر از آن این است که مدیران این دو تیم که باید فضا را آرام کنند و از نقش هواداری بیرون بیایند، خودشان بنزین می‌شوند بر این آتش. آنها می‌خواهند کانال‌های هواداری برای‌شان هورا بکشند و به خاطر همین حاضر هستند هرکاری کنند.

مدیران این دو تیم لطفا اجازه بدهند که هواداری برای هواداران دو باشگاه بماند و آنها به جای لیدری، کار مدیریتی خود را انجام دهند.

خبیری عضو هیات مدیره پرسپولیس بعد از بازی گفت:« ما برای قهرمانی جشن می‌گیریم و استقلال برای گل تساوی به ما /برخی تیم‌ها جنبه استفاده از VAR را ندارند.»

شما این اظهار نظر خبیری عضو هیات مدیره پرسپولیس را در کل‌کل‌های هواداری هم نمی‌شنوید.

این رفتار مدیران و مربیان باعث می‌شود فوتبال ایران زشت باشد و طرفداران هیچ لذتی از آن نبردند. سال‌هاست که فوتبال ایران هیچ لذتی فوتبالی به مردم نمی‌دهد و فقط این حاشیه‌هاست که باعث شده است مردم کمی به آن توجه کند و گرنه که فوتبال ایران در شرایط فعلی هیچ ندارد. حضور یک تیم از ایران در مرحله دوم جام باشگاه‌های آسیا، به خوبی شرایط را حکایت می‌کند.

 

نظر شما