شناسهٔ خبر: 64057595 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

طوفان الاقصی| اسرائیل: حماس توان رزمی خود را حفظ کرده است/ ارتش صهیونیستی ۳ اسیر خود را به قتل رساند

یورش به کرانه باختری، بمباران غزه، سفر هفته آتی وزیر دفاع آمریکا به تل‌اویو و منطقه، شهادت و زخمی شدن صدها نفر از کادر پزشکی از مهمترین تحولات بامداد هفتادمین روز تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ارتش رژیم اسرائیل بامداد جمعه همزمان با یورش به مناطق مختلفی در کرانه باختری، مناطق مختلفی در نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داد که در اثر آن تا این لحظه نزدیک به ۱۰ نفر شهید شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هنیه: طوفان الاقصی ضربه‌ای سخت و کاری به دشمن وارد کرد

مهمترین تحولات هفتادمین روز از عملیات طولان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

شهادت ۳۰۰ تن از کادر پزشکی در غزه

وزارت بهداشت غزه بامداد امروز جمعه اعلام کرد که از ابتدای حمله به غزه، ۳۰۰ تن از کادر پزشکی شهید و ۱۰۲ خودروی آمبولانس منهدم شده است.

حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در عین الأسد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در پاسخ به جنایت‌ها علیه اهالی فلسطین در غزه، پایگاه نظامیان آمریکا در عین الأسد واقع در استان الأنبار را هدف قرار داده است.

زخمی شدن ده‌ها نفر در بمباران اردوگاهی در غزه

شبکه الجزیره خبر دادد که در بمباران مناطقی در اردوگاه النصیرات واقع در شمال غزه، ده‌ها نفر زخمی شده و به بیمارستان العوده منتقل شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی می‌رود

وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز جمعه اعلام کرد که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا فردا شنبه به بحرین، قطر و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

این دومین سفر وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی از زمان عملیات طوفان الاقصی است.

انفجار شدید در نزدیکی بیمارستان کویتی‌ها در غزه

دقایقی پیش جنگنده‌های رژیم اسرائیل یک منزل مسکونی در نزدیکی بیمارستان کویتی‌ها در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که در اثر آن انفجار شدیدی رخ داد.

شهادت ۳ فلسطینی در بمباران جنوب غزه

جنگنده های رژیم اسرائیل بامداد امروز جمعه مناطق مختلفی از نوار غزه از جمله جان‌یونس را بمباران کردند که در این شهر سه نفر به شهادت رسیدند.

توپخانه ارتش رژیم اسرائیل نیز به صورت گسترده مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داده است.

ادعای آکسیوس: دولت بایدن به حوثی‌ها (دولت یمن) هشدار داده است

وب سایت آمریکایی-اسرائیلی آکسیوس بامداد چهارشنبه مدعی شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به انصارالله یمن از طریق میانجی‌ها درباره تداوم حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ و علیه رژیم اسرائیل هشدار داده است.

در بندر ایلات اشغالی پرنده پر نمی‌زند

وب سایت آکسیوس به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داده است که با حملات ارتش یمن و ممانعت از تردد کشتی‌ها به مقصد بنادر فلسطین اشغالی، بندر ایلات تقریبا تعطیل شده و دیگر کشتی‌ها تمایلی به پهلو گیری در بندر ایلات ندارند.

انتقال شماری از کودکان مصدوم به بیمارستان خان‌یونس غزه

بمباران مناطق مسکونی آن هم شب هنگام منجر به مصدومیت شماری از کودکان فلسطینی در شهر خان‌یونس شد و نیروهای امدادی آن‌ها را جهت مداوا به بیمارستان ناصر این شهر منتقل کردند.

رژیم اسرائیل به هیچ یک از قوانین بین‌الملل پایبند نیست و بدون هشدار قبلی و در لحظه‌ای که انسان‌های بی‌گناه خواب هستند، منازل آن‌ها را بمباران می‌کند.

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه

«وائل الدحدوح» خبرنگار مشهور شبکه خبری الجزیره که پیش از این همه اعضای خانواده اش را در بمباران غزه از دست داده بود در جریان پوشش خبری هدف قرار گرفتن مدرسه حیفا واقع در خان‌یونس زخمی شد.

شبکه فلسطینی «شهاب» گزارش داد، وائل دحدوح به همراه سامر ابودقه تصویربردار شبکه الجزیره به هنگام پوشش خبری در خان‌یونس، هدف حملات پهپادی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

الدحدوح در پی حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه ۱۲ نفر از اعضای خانواده‌اش را از دست داد. وی پس از شهادت اعضای خانواده‌اش گفت که این اتفاق تلخ او را از انجام وظایفش در قبال ملت فلسطین بازنخواهد داشت.

اسرائیل: حماس توان رزمی خود را حفظ کرده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: از همان ابتدا گفتیم که نبرد ما، سخت و طولانی خواهد بود.

حماس همچنان توانمندی‌های رزمی و قدرت شلیک موشک را حفظ کرده است. متلاشی کردن حماس هم زمان و هم تلاش زیادی صرف خواهد کرد.

ما بهای سنگینی پرداخت می‌کنیم، ولی اهدافمان مبنی بر از بین بردن حماس و بازگرداندن گروگان‌ها ثابت است و گزینه دیگری وجود ندارد.

از بد شانسی باید برای تحقق اهدافمان، خون (تلفات) پرداخت کنیم، مسئله هرگز آسان نخواهد بود.

ابوعبیده: طی ۵ روز بیش از خودروی نظامی دشمن را هدف قرار دادیم

،«ابوعبیده»، سخنگوی گردانهای قسام شامگاه جمعه در یک پیام صوتی گفت: هفتاد روز از آغاز نبرد طوفان الاقصی می‌گذرد و ملت و مقاومت با قدرت ویرانگری که از حمایت و پوشش آمریکا برخوردار است، مقابله می‌کنند.

مهمترین محورهای پیام سخنگوی گردانهای قسام:

دشمن جام خشم خود را بر زنان و کودکان در جنایات جنگی آشکار خالی می‌کند.

 رزمندگان ما به نبردهای شجاعانه و قهرمانانه ادامه می‌دهند

از راکتهای ضد استحکامات علیه دشمن استفاده شد و ما به صورت شبانه روزی تلاشها برای نجات نظامیان دشمن را رصد می کنیم و زیر نظر داریم.

دشمن(رژیم صهیونیستی) از مزدوران در خلال عملیاتی که آن را جنگ برای موجودیت خود می خواند، استفاده می کند.

انگشتان رزمندگان مقاومت همچنان بر روی ماشه است و آنچه ما شاهدش هستیم، فروپاشی نظامیان دشمن است.

آنچه ارتش دشمن درباره تعداد کشته های نظامیانش می گوید، واقعیت ندارد.

نبرد رزمندگان ما با نظامیان دشمن این حقیقت را بر ملا کرد که ارتش آن چقدر شکننده و ضعیف و بزدل است.

جنگ  دشمن مبتنی بر دروغگویی و گمراه سازی نظامیان و شهروندانش  است.

وظیفه همه طیفهای ملت ما، انقلاب و مبارزه با دشمن در تمام کرانه باختری است.

شهادات و روایتهای رزمندگان ما در خصوص کشته نظامیان دشمن، نشان می دهد که آمار کشته های دشمن چند برابر آمار اعلام شده از سوی آن است.

آنچه در حال حاضر واجب است، انتفاضه و انقلاب و مبارزه با اشغالگران با تمام اشکال مقاومت در تمام کرانه باختری است.

ارتش صهیونیستی ۳ اسیر خود را به قتل رساند


ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ۳ نفر از اسرای خود در غزه را در منطقه شجاعیه به اشتباه به قتل رسانده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند دو نفر از کشته شدگان یوتام حاییم و سامر طلالکا نام دارند و اسم اسیر دیگر که به قتل رسیده، اعلام نشده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفته در جریان نبردهای شجاعیه، ارتش این ۳ اسیر اسرائیلی را بدون قصد و به اشتباه به عنوان یک تهدید شناسایی کرده و آن‌ها را هدف قرار داده و به قتل رسانده است. اما پس از بررسی منطقه شک و تردیدهایی نسبت به هویت کشته شدگان ایجاد شد و در نهایت اجساد آن‌ها به اراضی اشغالی انتقال داده شد و پس از اینکه مورد معاینه قرار گرفتند، مشخص شد که آن‌ها سه نفر از اسرای اسرائیلی در غزه بوده‌اند.

از سوی دیگر، یک خبرنگار اسرائیلی اعلام کرد که اگر آتش‌بس نشود، فقط اجساد گروگان‌ها بازگردانده می‌شود. «یوسی ملمن»، خبرنگار سرشناس اسرائیلی تاکید کرد که اگر دولت برای آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا اقدام نکند، صرفاً شاهد بازگرداندن اجساد اسرای اسرائیلی از غزه خواهیم بود.

جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران غزه همچنان ادامه دارد و ساعاتی پیش از این نیز، نظامیان اشغالگر اسراییلی برای چندمین بار متوالی اقدام به اسارت و برهنه کردن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه کردند

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مدرسه یرموک در شهر غزه یورش برده و تعداد زیادی جوان را به اسارت گرفته و آن‌ها را برهنه کردند و از زنان نیز خواستند فوراً از این مدرسه خارج شوند.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی در پی پایان مهلت آتش بس موقت، تلاش کرده است که در عملیات های نظامی خود علیه غزه به دستاوردی حداقلی دست یابد تا در مذاکرات آتی تبادل اسرا با حماس دست برتر را داشته باشد، اما به نظر می رسد شکست ها و تلفات بالای نظامی صهیونیست‌ها در روزهای اخیر بار دیگر آنها را به تن دادن به شروط مقاومت فلسطین در تبادل اسرا مجبور سازد.

در روزهای اخیر نیز صهیونیست‌ها به طور جدی برای مخفی نگه داشتن ناکامی‌ها و تلفات بالای نظامی، با انتشار تصاویری از غیر نظامیان فلسطینی مدعی شده اند که این افراد از نیروهای مقاومت فلسطین هستند!

پیشتر نیز، محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفتگو با الجزیره مباشر تاکید کرده بود که گروه‌های مقاومت فلسطین طی ۹ روز گذشته از آتش‌بس موقت در غزه موفق شدند چند صد نفر از نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی را به هلاکت برسانند.

وی در این گفتگو تاکید کرد که اشغالگران انتظار چنین تلفاتی را نداشتند و از نظر موازنه‌های نظامی، مقاومت پیروز این جنگ به شمار می‌رود.

نزال تصریح کرد که مذاکره با دشمن تنها بعد از آتش‌بس کامل امکان‌پذیر است و غیر ممکن است حتی یک اسیر صهیونیست با اهرم زور از غزه زنده خارج شود.

این عضو ارشد حماس ادامه داد که ارتش اشغالگر، آزادی اسرای صهیونیست در غزه را نمی‌خواهد؛ چرا که نتانیاهو آتش‌بس را نمی‌خواهد.

وی در واکنش به اظهارات دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود رهبران حماس از اوضاع میدانی فاصله دارند، تصریح کرد که این مقامات سیاسی و نظامی صهیونیست هستند که از واقعیت‌ها فاصله دارند و جامعه صهیونیستی به خوبی می‌دانند که رهبران آنها دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد که اصرار نتانیاهو برای ادامه جنگ به این علت است که آمریکا و انگلیس و آلمان معتقدند که آتش‌بس در شرایط کنونی شکست برای تل آویو است.

محمد نزال به ادامه تهدیدهای ارتش رژیم صهیونیستی خطاب به ساکنان شمال نوار غزه جهت مهاجرت دادن آنها به جنوب اشاره و تاکید کرد که ملت فلسطین اشتباهات سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ را بار دیگر مرتکب نمی‌شود و حتی اگر مجبور به مهاجرت شود، بار دیگر به سرزمین‌های خود باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما