شناسهٔ خبر: 64057556 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

التماس بایدن به انصارالله برای توقف حمله به کشتی‌های اسرائیلی

یک پایگاه خبری نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی گزارش داده تهدیدها و حملات ارتش یمن در روزهای گذشته موجب طولانی‌تر و گران‌تر شدن سفر کشتی‌های اسرائیلی شده است. اکسیوس همچنین مدعی شده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از چندین کانال برای انصارالله پیام فرستاده و از آنها خواسته حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک پایگاه خبری نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی گزارش داده تهدیدها و حملات ارتش یمن در روزهای گذشته موجب طولانی‌تر و گران‌تر شدن سفر کشتی‌های اسرائیلی شده است.   

 

پایگاه آکسیوس در این گزارش بامداد جمعه به نقل از ارتش رژیم اسرائیل نوشت از زمان آغاز جنگ در غزه ارتش یمن بیش از ۷۰ پهپاد و موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌ است.  

 

این رسانه با گزارش این خبر مدعی شد تقریباً تمامی این موشک‌ها و پهپادها به وسیله سامانه‌های پدافندی اسرائیلی، آمریکایی، فرانسوی و عربستانی رهگیری شده‌اند. 

 

این حملات، با وجود این، موجب شده ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات کاملاً متوقف شود. آکسیوس نوشته است: «در نتیجه این حملات، ورود کشتی‌های تجاری به بندر ایلات در جنوب اسرائیل تقریباً به طور کامل متوقف شده است.»

 

طبق این گزارش، در حال حاضر کشتی‌هایی که از آسیا قصد دارند عازم اسرائیل شوند مجبورند از مسیری که آفریقا را دور می‌زند عبور کنند و این باعث می‌شود سفر برای آنها پرهزینه‌تر شده و سه هفته بیشتر به طول بینجامد. 

 

به نوشته آکسیوس در دو هفته گذشته کشتی‌هایی که عازم دیگر بنادر در خارج از اسرائیل بوده‌اند هم مجبور شده‌اند از مسیرهای طولانی‌تری استفاده کنند تا هدف حملات یمنی‌ها واقع نشوند. 

 

در هفته‌های اخیر، به موازات شدت گرفتن حملات اسرائیل در غزه، ارتش یمن نیز عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند تنگ‌تر کرده است. 

 

آکسیوس همچنین مدعی شده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از چندین کانال برای انصارالله پیام فرستاده و از آنها خواسته حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ را متوقف کنند. 

 

پایگاه آکسیوس، اما نوشته مقام‌های آمریکایی اذعان می‌کنند که این هشدارها تا کنون تأثیری بر روی حوثی‌ها (انصارالله) نداشته و آنها از شدت حملات خود نکاسته‌اند. 

منبع: فارس

نظر شما