شناسهٔ خبر: 64044597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شصت و نهمین روز

طی شب گذشته تا صبح امروز که شصت و نهمین روز

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)، تجاوزات توپخانه ای و هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و دیگر زیرساختهای نوار غزه در شصت و نهمین روز "طوفان الاقصی" ادامه یافت.

 

طی شب گذشته تا صبح امروز دهها نفر دیگر از مردم بی دفاع نوار غزه در تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده شدند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی، مناطق شمالی خان یونس در جنوب نوار غزه را به شدت گلوله باران کرد.

 

جنگنده های رژیم صهیونیستی هم شهر غزه را بمباران کردند که طی آن منزل نرمین قواس خبرنگار زن فلسطینی هدف قرار گرفت و به شهادت وی منجر شد.

 

منابع خبری از شنیده شدن صدای تبادل آتش و انفجارهای شدید در محور نفوذ اشغالگران میان خان یونس و دیرالبلح در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

این منابع از شهادت 27 نفر از مردم بی دفاع در بمباران منازل شهروندان در رفح در جنوب نوار غزه خبر داد.

 

از سوی دیگر پیکرهای 26 شهید در محله الدرج شهر غزه از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

 

وزارت بهداشت فلسطین، روز گذشته از شهادت 196 دیگر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد و به این ترتیب آمار کل شهدا از ابتدای این تجاوزات به 18 هزار و هشت نفر رسیده است.

 

بر اساس این گزارش، طی روز گذشته در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، 499 نفر هم زخمی شدند و به این ترتیب آمار کل مجروحان از ابتدای تجاوزات اشغالگران به غزه به 50 هزار و 599 نفر رسیده است.

 

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه «قنلدیا» در شمال قدس اشغالی

نظامیان صهیونیست بامداد امروز به محله «المطار» مجاور اردوگاه قلندیا در شمال قدس اشغالی یورش بردند. 

نیروهای اشغالگر اسرائیلی همچنین اقدام به بازداشت جوانان فلسطینی‌ در این منطقه کردند. در این گزارش اشاره نشده است که چه تعداد از فلسطینیان در این حمله توسط صهیونیست‌ها ربوده شده‌اند.  


 

افشای آمار جدید از تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

با وجود سانسور نظامی شدید رژیم اشغالگر بر رسانه‌های عبری که مانع از انتشار آمار دقیق تلفات این رژیم در جنگ غزه می‌شود، هر روز اطلاعات جدیدی در این زمینه فاش می‌گردد که بیانگر میزان پنهان‌کاری و دروغگویی مقامات صهیونیست درباره شرایط ارتش این رژیم است.


 

ارتش اسرائیل به هلاکت یک افسر دیگر خود اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاک یکی دیگر از افسران خود در رویارویی با رزمندگان مقاومت فلسطین در نوار غزه اذعان کرد.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین از زخمی شدن یکی دیگر از نظامیان خود در نبرد غزه خبر داد. گزارش‌ها حاکی است که حال او بسیار وخیم است.


 

20درصد ساختمان‌ها در خان‌یونس آسیب دیده‌اند

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده در خان‌یونس، جایی که تمرکز حمله‌های رژیم اسرائیل را تشکیل می‌دهد 20 درصد از ساختمان‌ها آسیب دیده‌اند.

مطابق این گزارش بیشترین آسیب به ساختمان‌ها در شمال غزه اتفاق افتاده و در این منطقه 60 درصد ساختمان‌ها دچار آسیب شده‌اند.

 

درگیری‌ و حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنین و شهادت 3 فلسطینی

منابع خبری از درگیری مجدد بین نیروهای اشغالگر اسرائیلی با مبارزان فلسطینی در محله الشرقی در شهر جنین خبر دادند.


 

حمله اسرائیل به آمبولانس «پزشکان بدون مرز»

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد مردم جنین می‌میرند زیرا نمی‌توانند خود را به بیمارستان برسانند.

 

این سازمان همچنین گفت حملات و تیراندازی به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها باید متوقف شود.

 

بنا به اعلام این سازمان یکی از آمبولانس‌های پزشکان بدون مرز هنگام انتقال یک بیمار به بیمارستان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.


 

اسرائیل برای توافق تبادل اسرا دست به دامن مصر شد

پایگاه العربی‌الجدید گزارش داده که اسرائیل از مصر خواسته برای رسیدن به توافقی جدید با حماس برای آزادی اسرا وساطت کند.

باسم نعیم، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس به الجربی‌الجدید گفت که تا زمانی که درگیری‌ها ادامه داشته باشد مذاکره‌‌ای در کار نخواهد بود.

 

جنایت جدید ارتش رژیم صهیونیستی در جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود یک محله مسکونی را در شهر جبالیا واقع در شمال نوار غزه بمباران و آن را به صورت کامل ویران کرد.

 

منابع خبری گزارش دادند که در این جنایت، ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

 

علاوه بر این توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه الصفطاوی در شمال نوار غزه را به صورت کور و بدون هدف گلوله‌باران کرد.

 

همچنین پیکر ده‌ها شهید فلسطینی از زیر آوار یک خانه مسکونی در محله «الدرج» شهر غزه بیرون آورده شده است.

 

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه از گلوله‌باران کور منطقه‌های مختلف غزه خبر داد

سخنگوی سازمان‌های امدادی غزه اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به صورت کورکورانه منطقه‌های مختلف غزه از جمله «الزیتون»، «الشجاعیه» و «الدرج» را زیر گلوله‌باران کور گرفته است.

 

وی تاکید کرد: چندین فلسطینی در نتیجه گلوله‌باران منطقه‌های الزیتون، الشجاعیه و الدرج از سوی توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

 

 

افشای خبر تلخ اقدام فلسطینیان در حفر گورهای دسته جمعی در محله های مسکونی و ورزشگاهها

 

مرکز حقوق بشری اروپا، مدیترانه فاش کرد که فلسطینیان به سبب تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل و دشواری رسیدن به گورستانهای عمومی و رسمی، مجبور به حفر گورهای دسته جمعی در محله های مسکونی، منازل، جاده ها، سالنهای مراسم و ورزشگاهها کرده اند.

 

افزایش آمار شهدای خبرنگار غزه به 87 نفر

 

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از شهادت عبدالکریم عوده یکی دیگر از خبرنگاران فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد و به این ترتیب آمار شهدای خبرنگار از ابتدای این تجاوزات به 87 نفر افزایش یافته است.

 

ضربات کوبنده مقاومت فلسطین و لبنان به رژیم صهیونیستی 

 

گروههای مقاومت در فلسطین و لبنان در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه، مواضع و پایگاهها و شهرکهای صهیونیست نشین را با راکت و خمپاره هدف قرار دادند.

 

گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه، در چندین کمین،نظامیان متجاوز صهیونیست را به دام انداخته و تلفات و خسارتهای زیادی به آنها وارد کردند.

 

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که با یک یگان پنج نفره ارتش رژیم صهیونیستی از فاصله صفر درگیر شده که در نتیجه نظامیان دشمن کشته و یا زخمی شدند.

 

از سوی دیگر گردانهای قسام شاخه نظامی حماس و سرایاالقدس موفق شدند 15 نظامی صهیونیست را در کمین محکم خود در جنوب غزه گرفتار کنند که به کشته و زخمی شدن نظامیان متجاوز منجر شد.

 

سرایاالقدس همچنین از درگیری شدید رزمندگانش با نظامیان صهیونیست در محله الشیخ رضوان شهر غزه و نیز هدف قرار دادن دو خودروی نظامی آنها با راکت تاندوم در خیابان الجلاء و گلوله باران مواضع نظامیان صهیونیست در منطقه جحرالدیک و محور نتساریم خبر داد.

 

تیپهای ناصرصلاح الدین هم از منفجر کردن یک بمب در یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی در محله الزیتون و نیز درگیری شدید رزمندگانش با نظامیان دشمن در محله های الزیتون و الشجاعیه غزه خبر داد.

 

گردانهای قسام هم اعلام کرد اتاق های فرماندهی میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در محور جنوبی غزه را با خمپاره و راکت رجوم درهم کوبیده است.

 

گردانهای المجاهدین هم اعلام کرد پایگاه رعیم ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق غزه با راکت هدف قرار داده است.

 

در شمال نوار غزه هم، یک بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی با راکت یاسین 105 مقاومت هدف قرار گرفت.

 

گردانهای قسام همچنین سه تانک میرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خان یونس با راکت یاسین 105 هدف قرار دادند.

 

رزمندگان قسام همچنین تجمعات نظامیان صهیونیست را در خان یونس، دو بار با خمپاره هدف قرار دادند.

 

بر اساس گزارش المیادین، رزمندگان قسام همچنین موفق شدند یک نفربر زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خان یونس به طور کامل منهدم کنند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی آمار کشته های خود از زمان آغاز تجاوزات زمینی به نوار غزه را بیش از 120 نفر اعلام کرده است.

 

رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه و در حمایت از مردم و مقاومت شجاع این منطقه طی ساعات گذشته، مواضع و پایگاههای نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی از جمله المالکیه، رامیا و شومیرا را هدف قرار دادند و تلفات قطعی به دشمن وارد کردند.
 

 فلسطین الیوم گزارش داد:
آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات زمینی تا امروز به 116 نفر رسیده است.
 



در حال تکمیل....

 

 

 

نظر شما