شناسهٔ خبر: 64027670 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

در دیدار امیر عبداللهیان با فیصل بن فرحان چه گذشت؟

وزیر امور خارجه گفت: ما برای تقویت روابط تهران و ریاض در زمینه های مختلف آمادگی داریم.

صاحب‌خبر -

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان به ژنو سفر کرده است، با آقای فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خوب رئیس جمهور کشورمان و ولیعهد عربستان، از میزبانی عربستان در نشست سران اسلامی و عربی در ریاض در خصوص فلسطین تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم و اثرگذار منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به پیشرفت تدریجی روابط افزود: ایران برای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف آمادگی دارد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تحولات فلسطین و تداوم جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه غربی، بر ضرورت تلاش مشترک دو کشور و نیز کشورهای اسلامی و منطقه برای اعمال فشار قوی بر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا به منظور شکل‌گیری فوری آتش بس و ارسال کمک‌های فوری انسان دوستانه برای مردم فلسطین تاکید کرد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن اظهار خرسندی از دیدار تاکید کرد: روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد و شاهد روند مثبتی در روابط دوجانبه هستیم و ما از توسعه روابط دو کشور استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور، گفت: خوشبختانه در زمینه‌های دیگر نیز تماس‌ها و گفتگوها ادامه دارد و وزرای اقتصادی نیز گفتگوها و تماس‌های خود را شروع کرده‌اند و عربستان از این روند استقبال می‌کند.

وزیر خارجه عربستان همچنین وجود اسناد مختلف همکاری میان دو کشور را در زمینه‌های مختلف نقطه قوت دانست و گفت: از پیگیری و اجرایی کردن این اسناد استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان از حضور آقای رئیسی در اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی و دیدار مثبت ولیعهد عربستان و رئیسی در ریاض اظهار خرسندی کرد.

وی گفت: در خصوص حمایت از ملت فلسطین و ایجاد فوری آتش بس و ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه نیز نگاه مشترک داریم و به تلاش‌ها ادامه خواهیم داد.

مهر

نظر شما