شناسهٔ خبر: 64019106 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرای اعضای خود، قطعنامه خواستار برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در نوار غزه را به تصویب رساند.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «الجزیره» قطر بامداد امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه پیشنهادی کشورهای اسلامی و عربی عضو مجمع برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه بنا بر دلایل بشردوستانه را با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد تا فشارها بر رژیم صهیونیستی و آمریکا در این رابطه افزایش یابد.

بنا بر این گزارش، قطعنامه مذکور با رای موافق 153 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید در حالی که رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و هشت کشور دیگر بدان رای مخالف دادند و رای 23 عضو دیگر مجمع نیز ممتنع بود.

در این قطعنامه ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت انسانی فاجعه بار در نوار غزه، همچنین آزادی فوری و بدون قید و شرط همه «گروگان ها»، حفاظت از غیر نظامیان و تضمین ورود کمک های بشردوستانه درخواست شده است.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل یک ماه و نیم پیش نیز قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی برای برقراری فوری آتش بس در نوار غزه را با 120 رای موافق، 14 رای مخالف و 45 رای ممتنع تصویب کرده بود.

شایان ذکر است که قطعنامه های مجمع عمومی الزام آور نیستند با این حال دارای وزن سیاسی بوده و دیدگاه جهانی در مورد جنگ را بیان می کنند.

نظر شما