شناسهٔ خبر: 64018689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رزمايش طرح ترافيک _ انتظامي زمستان 1402 کرمانشاه آغاز شد

صاحب‌خبر -
رزمايش طرح ترافيک _ انتظامي زمستان 1402 کرمانشاه آغاز شد
خبرگزاری آریا-رزمایش طرح ترافیکی انتظامی زمستان 1402 با حضور دستگاه های خدمات رسان و امدادی نظیر پلیس، هلال احمر، اورژانس، راهداری و آتش نشانی در ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه آغاز شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا از کرمانشاه ، طرح زمستانی پلیس از 21 آذر تا 20 اسفند 1402 ادامه خواهد داشت و 80 تیم از هلال احمر، 76 تیم اورژانس، 250 تیم راهداری و 60 تیم امداد خودرو در این طرح حضور خواهند داشت.

تیم های هلال احمر در 39 پایگاه، تیم های اورژانس در 77 پایگاه و تیم های راهداری در 44 راهدارخانه سطح استان در صورت نیاز به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

 سرهنگ "عبدالحسین زارع " سرپرست پلیس راه استان در این رزمایش اظهار داشت: قبل از شروع طرح زمستانی به منظور استفاده مؤثر از تمامی امکانات موجود برای مدیریت ترافیک و جلوگیری از انسداد راه های برون شهری استان در شرایط خاص و بازگشایی به موقع آن ها، هماهنگی لازم با دستگاه های امدادی و خدمات رسان به عمل آمده است.

وی ادامه داد: حضور هدفمند تیم های گشتی برای پوشش گردنه های برف گیر، نقاط حادثه خیز، راه های مستعد ایجاد گره های ترافیکی، برخورد با تخلفات رانندگی، كنترل و نظارت بر تجهیزات زمستانی کلیه وسایل نقلیه، جلوگیری از تردد خودروهای دارای نقص فنی و فاقد زنجیر چرخ از مهم ترین تمهیدات پلیس راه استان در این طرح می باشد.  

سرهنگ زارع تصریح کرد: گردنه قلاجه در مسیر جاده اسلام آباد به ایلام ، گردنه بید سرخ در مسیر جاده صحنه به کنگاور و گردنه مله ماس در مسیر جاده بیستون به سنقر به عنوان سه گردنه اصلی استان و گردنه های سرمیل، چهار زبر، دالانی، خسرو آباد، پلنگانه، حسن آباد، نمازگاه و خراجیان به عنوان گردنه های دارای اهمیت تحت پوشش تیم های عملیاتی طرح زمستانی قرار گرفته اند.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه اضافه کرد: کارکنان پلیس راه در کنار عوامل راهداری، اورژانس جاده ای، هلال احمر، امداد خودروها به صورت شبانه روزی در گردنه های اصلی و سایر راه ها حضور داشته تا در کمترین زمان ممکن خدمات ترافیکی مورد نیاز را ارائه نمایند.

وی یادآورشد: از هموطنان درخواست می شود قبل از سفر نسبت به اطلاع از وضعیت جاده ها اقدام و در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت وقوع هر گونه حادثه و مشکل ترافیکی از طریق شماره تماس 110 پلیس و 141 مرکز مدیریت راه ها موضوع را اعلام تا رسیدگی لازم انجام گیرد.

نظر شما