شناسهٔ خبر: 64015377 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

همایش اقتصاد ایران/پنل اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها در نظام مالیاتی و رفاهی/ عسکری:

ناترازي يكي از ريشه‌هاي اصلي مشكلات اقتصادي است/ ريشه ناترازي‌ها در ساختار بودجه است

صاحب‌خبر -
ناترازي يكي از ريشه‌هاي اصلي مشكلات اقتصادي است/ ريشه ناترازي‌ها در ساختار بودجه است
خبرگزاری آریا - رئیس سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: ریشه ناترازی‌ها در ساختار بودجه و ساختار نظام‌مندی‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی است که ما برای مدیریت اقتصاد داریم. اگر سیاست‌ها را متناسب با شرایط اصلاح نکنیم و آن را عقب بیاندازیم و در ساختار بودجه تصمیمی برای اصلاح ناترازی نباشد، مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از شادا، علی عسکری رئیس سازمان هدفمندکردن یارانه‌ها با حضور در پنل تخصصی اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌ها در نظام مالیاتی و رفاهی در روز دوم همایش اقتصاد ایران که با ریاست مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مالیات و یارانه بزرگترین معضل در کشور و حاکمیت، عدم دسترسی به اطلاعات و تقاطع اطلاعات در کشور است. باید تبادل اقتصادی برای نظام مالیاتی و شفافیت اقتصادی به عنوان یک اصل همواره در نظر گرفته شود.
وی افزود: ارزش افزوده یکی از پایه‌های مالیاتی است که به شفافیت اطلاعات کمک می‌کند. در سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای امسال تاکنون 71 درصد منابع و حدود 102 درصد مصارف را داشته‌ایم و این یعنی 30 درصد انحراف یعنی 106 هزار میلیارد تومان ناترازی در منابع و مصارف وجود دارد. بنابراین ناترازی در اقتصاد یکی از ریشه‌های اصلی مصائب و مشکلات اقتصادی است.
رئیس سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها بیان کرد: امروز در اقتصاد این فرهنگ حاکم را داریم که برای اصلاح، هیچکس همکاری نمی‌کند اما برای چیزی که از نو می‌خواهیم ایجاد کنیم؛ همه هستند. 
وی تاکید کرد: آنقدر ناترازی‌ها را در اقتصاد گسترده می‌کنیم که وقتی می‌خواهیم اصلاح انجام دهیم، به بحران ختم می‌شود.
عسکری عنوان کرد: اگر سیاست‌ها را متناسب با شرایط اصلاح نکنیم و آن را عقب بیاندازیم و در ساختار بودجه تصمیمی برای اصلاح ناترازی نباشد، مشکلات همچنان پابرجا خواهد ماند

نظر شما