شناسهٔ خبر: 64001540 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

جزئیات و زمان آغاز ثبت‌نام حج عمره مفرده اعلام شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

ثبت نام مقدماتی و گروه‌بندی زائران برای اعزام به سفرهای عمره مفرده طی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز، اواخر مهرماه امسال سومین جلسه شورای عالی حج به ریاست آیت‌الله ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهوری کشورمان و جمعی از وزرا و مسئولان مربوط به حوزه حج برگزار شد و محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این جلسه از آغاز سفرهای عمره در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت که تلاش بر این است تا پیش از موسم حج تمتع ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار زائر به عمره مفرده اعزام شوند.

بعد از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سایر اقدامات برای فراهم کردن مقدمات سفر زائران به عمره مفرده آغاز شد و نمایندگان سازمان حج و زیارت و بانک مرکزی عازم عربستان شدند تا مذاکرات و رایزنی‌های لازم برای ازسرگیری سفرها انجام شود. 

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت، قرار است روند اعزام کاروان‌ها از اوایل دی ماه با ۲ پرواز آغاز و هر ۵ روز افزایش یابد؛ کاروان‌های نخست نیز از استان تهران خواهند بود.

ثبت‌نام مقدماتی و گروه‌بندی زائران نیز طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد و با بانک‌های عامل برای واریز وجوه زائران هماهنگی انجام شده است.

طبق گزارشاتی که نمایندگان اعزامی به عربستان به سازمان حج و زیارت اعلام کرده‌اند، برای عمره ۱۱ هتل در مدینه و ۶ هتل در مکه نهایی شده و پیش‌بینی برای اعزام زائران در ماه شعبان هم درحال پیگیری است.

حمید رهبری‌فر؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز از آمادگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای شروع عملیات عمره خبر داده و اعلام کرده است که برخی آئین‌نامه‌ها درحوزه حج با هدف کاهش عوامل و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی مورد بازنگری قرار گرفته است و بیش از ۶۰۰۰ هزار کارگزار درحال بازآموزی هستند.

تسنیم

نظر شما