شناسهٔ خبر: 63964441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

لحظه انفجار مخازن در پالایشگاه هیدروکربن بیرجند

مدیر کل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی: آتش‌سوزی در حال مهار شدن بود اما ماهیت میعانات گازی باعث توسعه آتش‌سوزی شد. این حادثه از ابتدا کنترل شد و هیچ‌گونه تلفات جانی نداشت.

صاحب‌خبر -

حادثه آتش‌سوزی‌ در مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن ‌بیرجند صبح امروز به وقوع پیوست و تاکنون یکی از مخازن میعانات آتش گرفته و آتش‌نشان‌ها در حال مهار آتش هستند.

حادثه آتش‌سوزی در مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن بیرجند ساعت ۸:۴۵ صبح امروز به وقوع پیوست و تاکنون یکی از مخازن میعانات آتش گرفته و آتش‌نشان‌ها در حال مهار آتش و جلوگیری از انتقال آتش به سایر مخازن هستند.

اطفای حریق تا ایمن‌سازی کامل مخازن ادامه دارد و هم‌اکنون تیم‌ها در تلاشند که سایر مخازن میعانات را خنک نگه دارند تا آتش‌سوزی گسترده نشود.

تاکنون این حادثه خسارت جانی نداشته و اوضاع تحت کنترل است./ مهر

دستور تخلیه اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دستور تخلیه داخل و اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به منظور حفظ جان افراد صادر شده است.

محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در حاشیه عملیات اطفای حریق مخازن مینی پالایشگاه هیدرو کربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: اطراف این کارخانه منطقه مسکونی وجود ندارد اما شرایط طوری پیش رفت که مجبور به خروج خودورهای عملیاتی از اطراف منطقه خطر شدیم چون مسئله جانی اهمیت داشت.

وی اظهار داشت: دستور تخلیه کارخانه صادر شده و واحد مجاوری نیست که احساس خطر داشته باشیم اما از یک طرف همچنان نیروهای آتش نشان از فاصله دورتر کار سرد کردن مخازن را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: گفت: شرایط آتش سوزی در منطقه وارد مرحله ای شده که باید اجازه دهیم خودسوزی انجام شود و به فکر حفظ جان امدادگران و افرادی باشیم که در منطقه حضور دارند.

وی افزود: آتش سوزی در یکی از مخازن واحد پتروپالایش منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از ساعت حدود ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

آخوندی گفت: امکان حضور بالگرد هم نیست و بیشتر باید سردسازی مخازن میعانات گازی دنبال شود البته سیستم اطفای حریق کارخانه کمک کننده بود اما متناسب با حجم کارخانه نیست که باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: زمان راه اندازی چنین واحدهایی باید سیستم‌های ایمنی را با دید وسیع‌تری تقویت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به گستردگی حجم آتش در منطقه ویژه اقتصادی تمامی نیروهای امدادی از اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی بیرجند، فرودگاه، شرکت نفت و سپاه در منطقه مستقر هستند و نهایت تلاش بر این است که از گسترش آتش جلوگیری کنیم.

ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد که یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه هیدروکربن در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار آتش سوزی شده و بلافاصله عوامل امدادی برای اطفای حریق وارد عمل شدند.

به گفته فرماندار بیرجند علت این حادثه در دست بررسی است.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند- اسدیه واقع شده و تا مرکز شهر بیرجند حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد./ ایرنا

حجم ویدیو: 1.79M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01 دانلود ویدیو

نظر شما