شناسهٔ خبر: 63953321 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

پایان هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پرسپولیس بعد از 6 بازی به پیروزی رسید استقلال قبل از شهرآورد 2 امتیاز مهم را از دست داد

توقف تیم صدرنشین استقلال در اهواز مقابل فولاد‌، پیروزی تیم پرسپولیس پس از کنار رفتن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا در مصاف با هوادار، برتری پرگل سپاهان و خارج شدن نساجی از بحران با شکست تیم قعرنشین استقلال خوزستان نتایجی بود که در روز پایانی بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر رقم خورد.

صاحب‌خبر -
 
سرویس ورزشی-
 
هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور عصر دیروز با انجام چهار دیدار به پایان رسید. در دو دیدار همزمان که از ساعت 15 برگزار شد، نساجی که تا هفته دوازدهم تنها یک برد خانگی کسب کرده بود، پس از اولین تجربه‌اش در لیگ قهرمانان آسیا و بازگشت دوباره به لیگ برتر توانست برابر تیم استقلال خوزستان دومین برد فصل خود را به دست بیاورد. سیدمهدی رحمتی پیش از این بازی اعلام کرده بود که از این دیدار نساجی چهره دیگری به نمایش خواهد گذاشت، وعده‌ای که با برد خانگی و یک بر صفر مقابل استقلال خوزستان محقق شد. امیرمحمد هوشمند (۶۶)گلزن نساجی در این دیدار بود.
سپاهان در ادامه روزهای خوب خود و پس از صعود به مرحله یک‌هشتم نهائی لیگ قهرمانان آسیا، با قدرت و روحیه بالا پا به لیگ برتر گذاشت و در یک دیدار پرگل دیگر مس رفسنجان را در اصفهان با نتیجه چهار بر یک شکست داد تا با 21 امتیاز به رتبه دوم جدول برگردد. رامین رضاییان (56)، رضا شکاری (62) و شهریار مغانلو (69 و 82) برای سپاهان و جلال‌الدین علی‌محمدی (5+90- پنالتی) برای مس گلزنی کردند.
در سومین دیدار دیروز تیم‌های پرسپولیس و هوادار از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید تا سرخپوشان پس از 6 بازی طعم برد را بچشند. صائب محبی بازیکن هوادار در نیمه اول و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا پرسپولیس این دیدار را برتری پشت‌سر بگذارد. صائب محبی و علی نعمتی به ترتیب در دقایق ۴۱ و ۶۸ از داور بازی (اشکان خورشیدی) کارت زرد گرفتند. علیرضا بیرانوند در دقیقه ۷۹ و سروش رفیعی در دقیقه ۳+۹۰ از پرسپولیس کارت زرد گرفتند.
علیرضا بیرانوند(کاپیتان)، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، محمد عمری، سعید صادقی (۸۱- سروش رفیعی)، میلاد سرلک، مسعود ریگی، مهدی ترابی (۸۹- میلاد سورگی) و نبیل باهویی (۸۹- فرشاد فرجی) ۱۱ بازیکن پرسپولیس را در این دیدار تشکیل می‌دادند.
تیم پرسپولیس در نیمه اول بازی، بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشت و در دقیقه ۱۹ روی حرکت ترابی در محوطه جریمه هوادار توپ به صائب محبی برخورد کرد و وارد دروازه هوادار شد تا شاگردان گل‌محمدی نیمه اول را با برتری به رختکن بروند. پس از گل پرسپولیس، هر دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه یکدیگر خلق کردند که گلی برای هیچ‌کدام از این دو تیم به همراه نداشت.
بازیکنان هوادار در نیمه دوم بازی را بهتر از پرسپولیس آغاز کردند و در ۱۰ دقیقه ابتدائی نیمه دوم چندین‌بار به سمت دروازه بیرانوند حمله‌ور شدند که هیچ‌یک از موقعیت‌های آنها تبدیل به گل نشد. در ادامه پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۶۱ موقعیت دیگری را روی دروازه هوادار تدارک دیدند که نبیل باهویی مهاجم پرسپولیس در موقعیت تک‌به‌تک با علیرضا حقیقی قرار ‌‌گرفت، و ضربه آرامی به توپ وارد کرد که توپ از دروازه‌بان عبور کرد و در آستانه ورود به دروازه بود که مدافع هوادار توپ را از نزدیکی روی خط دور کرد. باهویی که در غیاب شهاب زاهدی به تنهائی در نوک خط حمله پرسپولیس قرار داشت، روی حرکت خوب سعید صادقی و پاس رو به عقب او می‌توانست دروازه هوادار را باز کند اما داور به دلیل اوت شدن توپ این گل را نپذیرفت تا باهویی در گلزنی به هوادار ناکام بماند. در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس با پیروزی در این بازی ۲۰ امتیازی شد و هوادار هم با ۱۰ امتیاز در مکان یازدهم جدول قرار گرفت.
در آخرین بازی دیروز تیم فوتبال استقلال که امیدوار بود در هفته دوازدهم لیگ برتر با پیروزی برابر فولاد خوزستان یکی از تیم‌های قعرنشین فاصله‌اش با تعقیب‌کنندگان در صدر جدول را زیاد کند، برابر فولاد دو امتیاز مهم از دست داد. در این دیدار که از ساعت ۱۷:۴۵ و در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد که تلاش دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
در این دیدار که بارها شاهد باران پرتاب اشیا از سوی هواداران به داخل زمین بودیم، مارتینس سرمربی فولاد بین دو نیمه به دلیل درگیری با یکی از اعضای کادر فنی استقلال اخراج شد. شاگردان جواد نکونام در آستانه شهرآورد به مانند هفته یازدهم دو امتیاز دیگر از دست دادند ولی همچنان با 24 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی باقی ماندند. فولادی‌ها نیز با این تساوی 10 امتیازی شدند و جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص دادند.

نظر شما