شناسهٔ خبر: 63924938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

شصت و سومین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

بمباران صهیونیست ها به دست خودشان/ بمباران مسجد یافا در دیربلح نوار غزه/ پنتاگون: تمایلی به ورود به درگیری‌ با یمن نداریم

در شصت و سومین روز تجاوز رژیم صهیونیسیتی به غزه، یک فروند بالگرد نظامی این رژیم به اشتباه به سمت یک نیروهای صهیونیست که در داخل ساختمانی در نوار غزه پناه گرفته بودند، موشک شلیک کرد که در جریان این حمله تعدادی از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی بامداد جمعه چند منطقه از نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که در اثر آن شماری از ساکنان این منطقه به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز جمعه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در خصوص غزه نشست برقرار کند.

 

این نشست در شرایطی برگزار خواهد شد که امارات متحده عربی پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید را که خواستار برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه است، میان اعضا توزیع کرده است.

 

تلاش صهیونیست‌ها برای آزادی اسرای خود ناکام ماند / یکی از اسرای صهیونیست کشته شد 

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که رزمندگان این جنبش بامداد امروز جمعه تلاش صهیونیست‌ها برای رسیدن به یکی از اسرای خود را ناکام گذاشتند.

 

القسام اعلام کرد که مجاهدان القسام متوجه حضور نیروهای کماندوی اسرائیلی برای آزادی یکی از اسرا شدند و با آن‌ها وارد درگیری شدند که طی آن شماری از این نیروها را به قتل رسانده یا مجروح کردند و پس از آن جنگنده های صهیونیست این منطقه را به شدت بمباران کردند تا نیروهایش بتوانند عقب‌نشینی کنند.

 

گردان‌های القسام تاکید کرد که در جریان این درگیری‌ها "ساعر باروخ" نظامی اسیر 25 ساله صهیونیست به شماره پرسنلی 207775032 کشته شد و سلاح یکی از نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی  و سیستم ارتباطی آن‌ها نیز به غنیمت گرفته شد.

 

 

کشته شدن دو نظامی دیگر صهیونیست در نبرد غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت دو افسر دیگر این رژیم در جریان درگیری‌‌های شمال و جنوب نوار غزه اذعان کرد.

 

بدین ترتیب بر اساس آمار رسمی این رژیم ، تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله زمینی به غزه ، به 94 نفر افزایش یافت.

 

 

صهیونیست‌ها باز هم خودزنی کردند

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که یک فروند بالگرد نظامی این رژیم به اشتباه به سمت یک نیروی صهیونیست که در داخل ساختمانی در نوار غزه پناه گرفته بودند، موشک شلیک کرد که در جریان این حمله تعدادی از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شدند.

 

 

تخریب کامل مسجد «یافا» در دیرالبلح

منابع محلی فلسطینی تصاویری را از مسجد «یافا» در دیرالبلح واقع در نوار غزه منتشر کرده‌اند که در بمباران رژیم صهیونیستی به تلی از خاک تبدیل شده است.

 

 

آتش‌سوزی در مرکز اسکان آوارگان فلسطینی در غزه

بر اثر حمله توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از مراکز اسکان آوارگان فلسطینی در شمال نوار غزه، این مرکز دچار آتش‌سوزی شده و تعداد زیادی در این آتش سوزی مصدوم شدند.

 

 

شهادت عضو هیئت علمی دانشگاه غزه

دکتر رفعت العرعیر، عضو هیئت علمی دانشگاه اسلامی غزه در بمباران خانه‌اش از سوی رژیم صهیونیستی در محله الشجاعیه به شهادت رسید.

 

او پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود که قصد ترک غزه و منزل خود را ندارد و تنها وسیله‌ دفاعی خود قلمی است که در خانه دارد و با آن، به مقابله با اشغالگران خواهد پرداخت.

 

 

52هزار تن بر سر اهالی غزه ریخته شده است

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، تخمیناٌ، 52 هزار تن بر سر مردم فلسطین در این منطقه ریخته شده است.

 

 

حمله به اطراف بیمارستان الاقصی غزه

رسانه های فلسطینی از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان شهدای الاقصی خیر می‌دهند که ترکش‌های حاصل از انفجار به داخل بیمارستان اصابت کرده است.

 

 

یورش گسترده نظامیان صهیونیست به اردوگاه آوارگان فلسطینی در طوباس

نظامیان رژیم صهیونیست به اردوگاه الفارعه در طوباس واقع در شمال شرق کرانه باختری رود اردن حمله کردند.

 

گزارش‌ها حاکی است که به دنبال این حمله، رزمندگان فلسطینی با نظامیان اشغالگر درگیر شدند که بر اساس اعلام هلال احمر فلسطین، تاکنون یک نفر شهید و چندین فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی فلسطینی ، درگیری‌ها همچنان در این اردوگاه ادامه دارد و  نظامیان رژیم صهیونیستی مانع از ورود آمبولانس به این اردوگاه برای مداوای مجروحان می‌شوند.

 

 

تداوم یورش بامدادی به کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد امروز جمعه به مناطق رام الله، جنین، قلقیلیه و چند نقطه دیگر در کرانه باختری یورش برده‌اند.

 

بنا به گفته رسانه‌های فلسطینی دست‌کم 18 فلسطینی در یورش بامداد نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک «الخضر» واقع در شهر «بیت‌لحم» در کرانه باختری زخمی شدند.

 

 

زخمی شدن چند لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی

رسانه‌های لبنان از زخمی شدن چند نفر در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های مجدل زون و المنصوری واقع در جنوب لبنان خبر می‌دهند. تصاویر منتشر شده از محل حمله حجم ویرانی را گسترده نشان می‌دهد.


 

مصر، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد

وب‌ سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا که به مقامات رژیم صهیونیستی نزدیک است، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست نوشت که مصر به تل‌اویو هشدار داده چنانچه فلسطینیان غزه را به شبه جزیره سیناء بکوچاند، روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع خواهد کرد.

 

 

قاهره: رژیم صهیونیستی همه‌کاره گذرگاه رفح است

صالح شکری، وزیر خارجه مصر به شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان گفت که این اسرائیل است که اسامی را که اجازه عبور از رفح را دارند، تعیین می‌کند و برای ما لیست این افراد را ارسال می‌کند.

 

لازم به ذکر است که دولت مصر به دلیل عدم همکاری و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح در جنوب غزه مورد فشار و حملات افکار عمومی در داخل و خارج بوده است.

 

 

بلینکن: خواهان سیطره تشکیلات بر نوار غزه هستیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با همتای انگلیس خود گفت که واشنگتن خواهان سیطره تشکیلات خودگردان بر غزه و کرانه باختری بعد از پایان جنگ در غزه است. او همچنین حماس را به مخالفت با تمدید آتش بس متهم کرد و مدعی شد که برای بازگشت آتش بس تلاش می‌کند.

 

 

پنتاگون: تمایلی به ورود به درگیری‌ با یمن نداریم

وزارت دفاع آمریکا بار دیگر در واکنش به عملیات‌های همبستگی ارتش یمن با مردم فلسطین در غزه گفت که واشنگتن تمایلی به ورود به درگیری مسلحانه با یمنی‌ها ندارد.

 

 

تماس بایدن با عبدالله دوم

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با پادشاه اردن مدعی شد که کشورش به تسهیل ورود منظم و مستمر کمک‌ها به نوار غزه پایبند است.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما