شناسهٔ خبر: 6391771 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

درويش: عذرخواهم

: گروه ادب و هنر sabrian@khorasannews.com

صاحب‌خبر -
حاتمي‌کيا: من مطمئنم که برادرم احمدرضا درويش با احترام به نظر علما رستاخيز را روانه اکران خواهد کرد

فيلم رستاخيز قبل از اکران با حاشيه‌هاي فراواني همراه بوده است به طوري که تعدادي از مراجع معظم تقليد از جمله آيات عظام وحيد خراساني، علوي گرگاني و مکارم شيرازي نيز به نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) و تعدادي از بني‌هاشم اعتراض کرده‌اند. با اين حال مراسم رونمايي از فيلم «رستاخيز» به کارگرداني احمدرضا درويش عصر‌22تيرماه،‌ در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد که البته نمايش اين فيلم در دقايقي با مشکلاتي روبه‌رو بود. به گزارش ايسنا،با اين حال از آنجا که زمانبندي برنامه با توجه به تاخير در شروع نمايش فيلم و توقف تغيير کرده بود، حاضران در سالن تا دقايقي پس از اذان مغرب همچنان به تماشاي «رستاخيز» 127 دقيقه‌اي نشستند.

 رئيس حوزه هنري: منتقدان نسخه جديد رستاخيز را ببينند

محسن مومني شريف،رئيس حوزه هنري  در مورد فيلم «رستاخيز»با بيان اينکه «رستاخيز» از آن دست فيلم‌هايي است که بيانگر رشد و بلوغ سينماي ماست درباره برخي حاشيه‌هايي که براي اکران اين فيلم به وجود آمده بود، با تاکيد براين که اين روزها مسائلي مطرح مي‌شود که نياز به روشنگري دارد، گفت: بيشتر مطالبي که مورد اعتراض منتقدان بوده و باعث ايجاد حاشيه شده، مربوط به نسخه اوليه فيلم «رستاخيز» است که دو سال قبل در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد، اما در حال حاضر پس از دريافت برخي نظرات و پيشنهادها، احمدرضا درويش 40 دقيقه از فيلم را کم کرده که به نظر من حذف برخي بخش‌ها به فيلم لطمه زده است.مومني شريف با اشاره به سختي اين کار و حذف چنين زماني از يک فيلم از منتقدان خواست  پس از ديدن نسخه جديد قضاوت کنند.

درويش :بابت اشتباهم عذرخواهي کردم

فيلم «رستاخيز» با حاشيه‌هايي در باغ موزه دفاع مقدس رونمايي شد و احمدرضا درويش بعداز نخستين نمايش فيلم براي رسانه‌ها؛ درباره دلايل و نحوه نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) توضيح داد. به گزارش ايلنا درويش  گفت: ما با مسئله نمايش دادن تصوير آن حضرت در فيلم کاملا به شکل حرفه‌اي برخورد کرديم و حرمت و نظر مراجع را رعايت کرديم. در نسخه اول خون حضرت علي اصغر(ع) روي اسب مي‌ريزد اما بعد متوجه شديم اين مسئله اشتباه است و فيلم را به گونه‌اي اصلاح کرديم که خون آن حضرت به آسمان پاشيده مي‌شود و تصوير را براساس روايات اصلاح کرديم. به گزارش  فارس، احمدرضا درويش درباره تصويري که پيش از اين در فيلم وجود داشت که خون حضرت علي اصغر (ع) به زمين ريخته مي‌شود اما در نسخه اصلاح شده به آسمان مي رود گفت: اين صحنه در نسخه جديد اصلاح شده و اعلام مي کنم که ما در ارتباط با اين مورد اشتباه کرديم و بابت آن نيز عذرخواهي کردم اما نيمه پر ليوان را نيزبايد نگاه کنيم.

انتقاد مداحان

سه مداح معروف نيز در موضع گيري هاي مختلف نسبت به فيلم  "رستاخيز" اعتراض کردند. حاج منصور ارضي، عبدالرضا هلالي و مجيد بني فاطمه مداحاني هستند که تاکنون به مضمون اين فيلم سينمايي انتقاد کرده اند اما با وجود اين انتقادات علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به دفاع از فيلم پرداخت. او تاکيد کرد که رستاخيز از نظر تاريخي مشکلي نداشته و منطبق با تاريخ صحيح عاشورا تدوين شده است. جنتي حتي از اين سخن گفت که فيلم مورد تائيد آيت ا... سيستاني و نمايندگان ايشان قرار گرفته است موضوعي که خيلي سريع توسط موسسه تماشا تهيه کننده فيلم تکذيب شد. 

سالک: اصلاحات رستاخيز نظر مراجع را تأمين کرد

احمد سالک کاشاني رئيس کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين که فيلم سينمايي «رستاخيز» با وجود اصلاحيه‌هاي انجام شده ديگر مشکلي براي اکران نداردگفت: ايرادهاي فيلم «رستاخيز» اصلاح شده و برخي از صحنه‌هاي شبهه‌دار ديگر به نمايش نمي‌رسند.

برچسب‌ها:

نظر شما