شناسهٔ خبر: 63913843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا:

تحقق اقتصاد مردمی با تفویض اختیارات به استان‌ها امکان‌پذیر است

یزد- دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اهمیت همراه کردن نماینده دولت با مردم در استان‌ها گفت: تحقق اقتصاد مردمی با تفویض اختیارات به استان‌ها امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی صبح پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه معتقد به علم با تعهد و تدین هستیم، اظهار کرد: هویت دینی اگر از آموزش و پرورش جدا شود می‌توان تبعات آن را در یکی دو دهه آینده به خوبی پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه اگر خلاء تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، افزود: سرچشمه همه فضائل در احکام الهی است بنابراین باید به فکر تقویت تدین دانش‌آموزان در مدارس و آگاهی بخشی به آنها باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر بخواهیم یک نظام سیاسی پایدار داشته باشیم که در اثر طوفان حوادث از بین نرود، باید جمهوری اسلامی باشد یعنی بین سیاست و دین از یک طرف و بین سیاست مردم از طرف دیگر، پلی ساخت که هم مردم و هم دین و هم کشور را کنار هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی یک اندیشه است که خدا در فکر امام راحل قرار داد که توانست از ولایت فقیه یک الگوی سیاسی ارائه‌دهد.

رضایی گفت: امروز هم مسائل فرهنگی و سیاسی نیاز به فکر، نبوغ و نوآوری دارد که این در اندیشه کودکان و نوجوانان و جوانان امروز مستتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر امکان تفویض اختیار به استان‌ها در برخی زمینه‌ها وجود داشت، امکان پیشرفت و تأمین نیازهای استان چندین برابر می‌شد.

رضایی عنوان کرد: وقتی استانداران و فرمانداران اختیارات داشته باشند می‌توانند مردم را همراه کنند در غیر این صورت نمی‌توانند از بسیاری از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: تحقق اقتصاد مردمی فقط با تفویض اختیار به فرمانداران و استانداران امکان‌پذیر است ضمن اینکه مطالبات مردمی در بسیاری از موارد به صف تبدیل شده و علت آن منتظر ماندن استان‌ها برای تصمیم‌گیری وزارتخانه‌هاست اما اگر استان‌ها اختیار داشته باشند، این صفوف انتظار از بین می‌رود

نظر شما