شناسهٔ خبر: 63905986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین با امیرعبداللهیان دیدار کرد

وزیر بین‌الملل حزب حاکم چین امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار  لیو جیان چائو وزیر بین الملل حزب حاکم چین، با ایشان، استمرار رایزنی های نهادهای حاکمیتی، احزاب و تعاملات اندیشکده ای میان دو کشور با هدف تقویت شناخت متقابل را مهم ارزیابی کرد و بر لزوم گسترش همکاری های مردمی، تبادلات استانی و گردشگری تاکید کرد.

لیو جیان چائو وزیر بین الملل حزب کمونیست نیز با ابراز خرسندی از رایزنی های انجام شده در تهران، تقویت تبادلات مردمی و گردشگری، همکاری های رسانه ای و ارتباط بیش از پیش جوانان، دانشجویان و نخبگان دو کشور در چارچوب تعاملات علمی و دانشگاهی را تعمیق بخش شناخت متقابل و تسهیل کننده تقویت همکاری های همه جانبه دو کشور در چارچوب برنامه همکاری جامع 25 ساله ارزیابی نمود.

طرفین در این دیدار ضمن مرور همکاری‌های دوجانبه در پرتو توافقات و اسناد امضا شده در سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به چین در بهمن 1401، در خصوص آخرین تحولات غزه و افغانستان و مسائل مورد علاقه گفتگو کردند.

لیو جیان چائو رئیس دپارتمان ارتباطات بین المللی حزب کمونیست چین و هیات همراه که در سفری 2 روزه به دعوت رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام در تهران حضور دارد با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان احزاب کشور دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما