تعدادی از مخاطبان انصاف نیوز با ارسال متن زیر خواستار ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع فروش خودروهای تارا شدند که در پی میآید:
«ایرانخودرو با ارسال پیامک های واریز وجه؛ متقاضیان را به تبدیل اجباری به تیپ و نسخه ای دیگر از تارا با افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی نسبت به ابتدای سال مهار تورم وادار میکند و مشتریان در مقابل نهاد ریاست جمهوری؛ شورای رقابت و وزارت صمت دست به تجمع و اعتراض زدند. اما با وجود گذشت یک ماه ایرانخودرو اطلاعیه ای رسمی مبنی بر تحویل خودروی ثبت نامی صادر نکرده و متقاضیان را کماکان بلاتکلیف گذاشته است.
با توجه به شرایط مندرج سامانه یکپارچه در زمان مرحله اول با حضور ایرانخودرو؛ شرطی تحت عنوان تغییر مدل و تیپ خودرو وجود نداشته و در زمان برگزاری مرحله دوم این شرایط به سامانه اضافه شده است و این اقدام ایرانخودرو به تبدیل اجباری ۸ محصول جدید؛ خلاف قانون است.
به نقل از مدیر سامانه یکپارچه مهدی تقدسی؛ خودروسازان حق تغییر مدل و تیپ خودرو را ندارند و مشتریان باید شکایت خود را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ببرند. اما با گذشت چندین هفته از طرح شکایت در سازمان مربوطه؛ متقاضیان جواب درستی دریافت نکردند و سازمان حمایت اعلام کرد این موضوع از حیطه وظایف ما خارج است!
النهایه این دسته از مشتریان دست به دامن ستاد کل امر به معروف شدند تا سازمان بازرسی کشور و نهاد های ذی ربط به این موضوع ورود کنند»
انتهای پیام
نظر شما