شناسهٔ خبر: 63891747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند مطرح کرد؛

استقبال از سخنرانی افراد با نگاه‌های مختلف در دانشگاه بیرجند

بیرجند- معاون فرهنگی دانشگاه بیرجند گفت: در چارچوب قانون درباره سخنرانی مهمانان با نگاه های مختلف هیچ گونه دغدغه ای نداشته و در این زمینه استقبال می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرزانه پور صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: مجاهدت و تلاش علمی -پژوهشی و پیشگامی در عرصه فرهنگی و اجتماعی دو مسئولیت مهم دانشجویان در شرایط فعلی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند بیان کرد: یکی از مصادیق مهم این پیشگامی شناخت شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه توسط دانشجویان است که ما در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز همراه و همگام در این عرصه دانشجویان خواهیم بود.

برنامه‌های هفته فرهنگی دانشگاه بیرجند

فرزانه پور با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر هفته فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را داشته‌ایم، ادامه داد: برای سال جاری نشست دانشجویان با هیات رئیسه دانشگاه به مناسبت روز دانشجو و هفته فرهنگی دانشگاه، برگزاری چهارمین همایش ملی فرهنگ دانشگاهی با ۶ سخنرانی علمی، برگزاری نمایشگاه حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه بیرجند از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی دانشگاه بیرجند است.

وی ادامه داد: نمایشگاه حمایت از فعالیت‌های هنری دانشگاه بیرجند حدود ۵۰ غرفه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی بیرجند با تأکید بر اینکه نمایشگاه استانی روایت پیشرفت در دانشگاه بیرجند برپا خواهد شد، گفت: تجلیل از برگزیدگان فرهنگی دانشگاه بیرجند در چهارشنبه ۲۲ آذرماه در سالن ولایت دانشگاه نیز انجام می‌شود.

برپایی نشست های فکری نو

فرزانه پور گفت: برپایی رادیو فرهنگ، اردوی بیرجند گردی، سلسله نشست‌های فکری نو با موضوع کارآفرینی، تولید کتاب‌های صوتی، اکران برخی فیلم‌های سینمایی و برپایی مسابقات کتابخوانی توسط کانون‌های فرهنگی و مذهبی دانشگاه بیرجند در هفته فرهنگی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: انجمن‌های علمی دانشگاه بیرجند به عنوان بازوان پرتوان گروه‌های آموزشی نیز در هفته فرهنگی فعالیت‌هایی با رنگ و بوی علمی و فنی چون بازدید از کارخانه کویر تایر و نیروگاه شهید کاوه قاین خواهند داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه بیرجند نیز برگزاری تریبون‌های آزاد نقد، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در قالب قرارگاه ۴۴ شهید فخری زاده را خواهند داشت.

فرزانه پور با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند ۱۴ نشریه در حال انتشار است، یادآور شد: همه این موارد به همت دانشجویان پرتوان و پرشور انجام می‌شود.

همت دانشگاه برای برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی

وی گفت: در سال گذشته همزمان اغتشاشات ما برای آنکه دانشجویان بتوانند درباره سوالات و شبهات خود پاسخ مناسبی دریافت کنند کرسی‌های آزاد اندیشی متعددی برگزار کردیم که در این زمینه دانشگاه بیرجند رتبه هفتم را کسب کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند ادامه داد: موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی را خود دانشجویان بر حسب نیاز خود تعیین می‌کنند و درباره سخنرانی مهمانان با نگاه‌های مختلف هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته و در این زمینه استقبال می‌کنیم.

فرزانه پور افزود: یکی زا موضوعات بسیار مهم برپایی اردوهای راهیان پیشرفت است چرا که دانشجویان از نزدیک با پیشرفت های کشور آشنا می شوند.

نظر شما