شناسهٔ خبر: 63870594 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

غربالگری دیابت و فشار خون برای ۹ میلیون ایرانی/ مصرف نمک ایرانی‌ها ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی!

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به غربالگری دیابت و فشار خون در بیش از ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور گفت: میزان مصرف نمک در ایران دو تا سه برابر نرم جهانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی امروز در مراسم روز جهانی داوطلب در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای پویش ملی سلامت برای غربالگری دو بیماری فشار خون و دیابت در افراد بالای 18 سال کشور در مراکز بهداشتی اظهار کرد: بیش از 9 میلیون نفر در یک ماه گذشته در قالب پویش ملی سلامت تحت غربالگری بیماری فشار خون و دیابت در مراکز بهداشتی قرار گرفته‌اند که از این جمعیت، یک میلیون و 700 هزار نفر در معرض پرفشاری خون قرار دارند. همچنین یک درصد این جمعیت، مبتلا به دیابت هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه نمک مصرفی ایرانی‌ها دو تا سه برابر میانگین جهانی است و همچنین بسیاری از افراد فعالیت بدنی کافی ندارند که منجر به افزایش بار بیماری‌های مزمن می‌شود.

فرشیدی افزود: هرساله در تمام دنیا روز جهانی داوطلب به پاس خدمات داوطلبان سلامت برگزار می‌شود. مردم ما با روحیه خوبی که دارند در مشکلات اجتماعی و همه‌گیری‌هایی مانند کرونا مشارکت و به هموطنان خود کمک می‌کنند.

وی بیان کرد: در حوزه سلامت 400 هزار داوطلب سلامت را به صورت رسمی داریم و 6 میلیون نفر نیز سفیر سلامت هستند که به گسترش و ارتقای آگاهی جامعه در ارتباط با سلامت مردم به وزارت بهداشت کمک می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: سلامتی محور توسعه است و معضلات بهداشتی همان معضلات توسعه است که نمی‌توان آن را فقط در بخش سلامت برطرف کرد. مشارکت تمام افراد جامعه برای حل مسائل سلامتی و رسیدن به سطح مطلوب سلامت، لازم و ضروری است بنابراین نقش داوطلبان سلامت در این موضوع بسیار پررنگ است.

انتهای پیام/ 

نظر شما