شناسهٔ خبر: 63846479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جان کربی: آمریکا در عملیات نظامی خود در غزه برای اسرائیل خط قرمزی تعیین نمی کند

صاحب‌خبر -
جان کربی: آمریکا در عملیات نظامی خود در غزه برای اسرائیل خط قرمزی تعیین نمی کند
خبرگزاری آریا-جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تایید کرد که ایالات متحده کمک های امنیتی به اسرائیل را در جریان حمله خشونت آمیز این رژیم به نوار غزه متوقف نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل ازالجزیره؛کربی در مصاحبه ای با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت که کشورش در طول عملیات نظامی خود برای اسرائیل خط قرمز تعیین نمی کند، بلکه تجربیات خود را در جنگ با شهرها به اشتراک می گذارد.

وی با بیان اینکه «آمریکا باید به اسرائیل کمک کند تا خطر حماس را از بین ببرد»، تأکید کرد: «ارتش اسرائیل اقداماتی را برای دقیق‌تر و محتاط‌تر شدن آغاز کرده است، چیزی که واشینگتن آن را تشویق می‌کند.»

از سوی دیگر، کربی گفت که واشینگتن نمی‌خواهد اسرائیل نوار غزه را مجدداً اشغال کند، زیرا طبق توصیف وی، «این یک هدف بلندمدت از نقطه‌نظر استراتژیک نیست و نه انتخاب عاقلانه‌ای برای اسرائیلی‌ها».

این مقام آمریکایی به اعتقاد دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن که «آینده حکومت در نوار غزه باید توسط فلسطینی‌ها تعیین شود» اشاره کرد، اما سؤالاتی را در مورد «شکل این موضوع» مطرح کرد.

کربی گفت: «آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد نیاز به اصلاح و احیای تشکیلات خودگردان فلسطینی صحبت کرد تا بتواند خواسته ها و نیازهای مردم فلسطین را برآورده کند. »

وی همچنین درباره بحران انسانی برای ساکنان نوار غزه صحبت کرد و تاکید کرد که کاخ سفید از آن آگاه است، بنابراین برای رسیدن به یک آتش‌بس برای رساندن کمک‌ها از جمله مواد غذایی و سوخت به غزه تلاش کرد.

کربی توضیح داد که "8 یا 9 گروگان آمریکایی در دست جنبش حماس هستند" و "دولت بایدن به طور شبانه‌روزی برای بازگرداندن توافق مبادله گروگان ها تلاش می کند."

نظر شما