شناسهٔ خبر: 63844677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حبیب الله بور بور

ملاک در بستن فهرست‌ انتخاباتی باید تخصص باشد نه سهمیه‌بندی

فعال سیاسی گفت: با آزمون و خطا جلو نرویم چون متأسفانه رویه تا پیش از این، به این شکل بوده که فهرست نامزدها سهمیه بندی می شد و افراد خاصی را بدون درنظر گرفتن نیاز کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب می کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتخابات مجلس کمتر از 3 ماه دیگر برگزار می شود اما هنوز آرایش صحنه انتخابات شکل نگرفته است و مشخص نیست قطب های حاضر در صحنه از چه جناح ها و سلایقی هستند.

حبیب الله بور بور در گفتگو با نامه نیوز درباره عدم روشن شدن آرایش صحنه انتخابات مجلس گفت: جریانی در مملکت وجود ندارد که بگوید «در کمیسیون های تخصصی مجلس چه موضوعاتی را می خواهد پیگیری کند» و براساس همین موضوعات تخصصی، افراد مطلوب را در فهرست انتخاباتی خودش قرار دهد.

وی با اشاره به تجربه 44 سال نظام پارلمانی پس از انقلاب، افزود: این زمان کمی نیست و انتظار می رود دیگر با آزمون و خطا جلو نرویم چون متأسفانه رویه تا پیش از این، به این شکل بوده که فهرست نامزدها سهمیه بندی می شد و افراد خاصی را بدون درنظر گرفتن نیاز کمیسیون های تخصصی مجلس انتخاب می کردند.

فعال سیاسی اظهار کرد: اگر واقعا قرار به دلسوزی برای کشور است، جریانات سیاسی اصل در انتخاب نامزد را پاسخ به نیاز کمیسیون های تخصصی بگذارند و براساس آن فهرست سراسری از نامزدهای مورد حمایت خود را تنظیم کنند تا یک مجموعه کاملی از نامزدها زمان انتخابات به مردم معرفی شود و در قبال معرفی نامزد هم پاسخگویی صورت گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته مشاهده می شد که زمان قضاوت درباره افراد می گفتند «این فرد خیلی خوب، درستکار، توانمند، پرکار و متخصص است اما حیف که حزبی فکر می کند» تا زمانی که چنین رویه ای در قضاوت ها حاکم باشد و نتیجه ای که باید و مورد انتظار است حاصل نمی شود.

بور بور یادآور شد: امور مملکت همچون قطعه های یک ساعت است که باید ثانیه شمار، دقیقه شمار و ساعت شمارش دقیق کار کنند تا زمان دقیق روی صفحه ساعت نمایان شود. اینکه در بستن فهرست های انتخاباتی ملاک فقط و فقط رأی آوری افراد باشد طبعا منافع ملی از آن حاصل نمی شود چون وقتی این افراد به مجلس راه پیدا کنند غنای تخصصی در کمیسیون ها سطح مطلوبی پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: وقتی سطح تخصصی کمیسیون های مجلس مطلوب نباشد، طبعا آن کمیسیون ها قادر به پاسخگویی درباره موضوعات مطروحه نخواهند بود چون افرادی در کمیسیون عضو هستند که تخصص لازم را ندارند؛ به همین دلیل دوره به دوره از پویایی مجلس کاسته شده است.

نظر شما