شناسهٔ خبر: 63841793 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

پروانه معصومی با قاطعیت از ارزش‌ها دفاع می‌کرد(اخبار ادبی و هنری)

صاحب‌خبر -

 

آئین بزرگداشت هنرمند متعهد و انقلابی کشورمان، پروانه معصومی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان این وزارتخانه، رئیس سازمان صداوسيما و معاونین این سازمان، برنامه‌سازان و هنرمندان رسانه ملی، جمع کثیری از هنرمندان، بازیگران، کارگردان‌ها، تهیه‌کنندگان، نویسندگان، اصحاب فرهنگ و هنر، مسئولان کشوری و لشکری و خانواده و دوستداران این هنرمند فقید بعدازظهر روز یک‌شنبه ۱۲ آذرماه در مسجد بلال سازمان صداوسيما برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کیهان، در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پروانه معصومی از بزرگ‌ترین و سرآمدترین هنرمند در حوزه سینمای ایران بود، تأکید کرد: وی شخصیت اجتماعی ممتازی داشت که برگرفته از هویت خانوادگی و اعتقاداتش بود و لذا نقش‌آفرینی این هنرمند براساس هویت اسلامی و خانوادگی‌اش شکل می‌گرفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه پروانه معصومی همواره در کنار مردم و همراه مردم بود گفت: این هنرمند هیچ‌گاه در زمان بازیگری خود در سینما و حتی در قبل از انقلاب از موازین و معیاری که داشت عدول نکرد و همواره با احترام به ارزش‌های دینی در مقابل دوربین ظاهر می‌شد و این امر نشان می‌دهد که او شخصیتی بود که بدون هیچ ترسی از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی‌اش دفاع می‌کرد. اسماعیلی با عنوان اینکه ما امروز یکی از اسوه‌های کم‌نظیر در سینمای ایران را از دست داده‌ایم خاطرنشان کرد: جبران این ضایعه برای جامعه هنری ما آسان نیست. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امیدواریم که با ترویج مشی و راه و روش و نیز سلوک این هنرمند مردمی ان‌شاءالله در آینده بتوانیم یک اسوه همیشه جاوید برای اهالی هنر معرفی کنیم. در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌مطلق از اساتید حوزه و دانشگاه طی سخنانی با اشاره به کارهای ارزشمند مرحومه معصومی در سینما و تلویزیون گفت: فضل الهی شامل این هنرمند شد تا بتواند آثار ماندگاری از خود به‌جا بگذارد که قابل تقدیر است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضع‌گیری‌های برخی از افراد که همواره در تلاش هستند که چهره‌های هنرمندان متعهد و مردمی ما را تخریب کنند گفت: این بانوی متعهد هنرمند یک هنرمند الهی بود و کارش جهاد فی سبیل‌الله بود و لذا هیچ‌گاه دشمنان نمی‌توانند یک هنرمند اعتقادی را در نزد مردم خراب کنند.
وی در همین رابطه افزود: سازمان‌های هنری و فرهنگی کشور مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسيما بایستی از هنرمندان انقلابی و اعتقادی‌، بیشتر حمایت کنند و قدر این نوع هنرمندان را بدانند.
گفتنی است که در ادامه هم مسعود ده‌نمکی و محمدمهدی عسگرپور دو تن از کارگردانان سینما و تلویزیون به روایت خاطراتی از مرحومه پروانه معصومی پرداختند و یادش را گرامی داشتند.

نظر شما