شناسهٔ خبر: 63815561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

استفاده ارتش اشغالگر از هوش مصنوعی در حملات به غزه

پایگاه اینترنتی دموکراسی ناو در گزارشی افشاگرانه از روشهای جدید ارتش رژیم اشغالگر در حملات به غیرنظامیان فلسطینی پرده برداشت بطوریکه هوش مصنوعی را به ابزاری برای مقاصد نظامی ویرانگر و مرگبار خودش تبدیل کرده است

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، پس از پایان آتش بس موقت یک هفتگی ، رژیم صهیونیستی حملات هوایی را در غزه  از سر گرفته است. طبق گزارش ها، این حملات  به کشته شدن دست کم 200 فلسطینی شده است. رژیم صهیونیستی برگه هایی را روی مناطق فلسطینی انداخته است و به فلسطینی های ساکن خان یونس یعنی بزرگترین شهر در جنوب غزه، دستور داده است تا بیشتر به سمت جنوب و رفح بروند. از زمان حملات هفتم اکتبر حماس، بمباران رژیم صهیونیستی سبب کشته (شهید) شدن بیش از 15000 فلسطینی ازجمله 6100 کودک شده است. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ازسرگیری حملات را بسیار نگران کننده توصیف کرده است.


به نقل از دموکراسی ناو، یکی از افسران سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفته است: « اسرائیل ، کارخانه ترور دسته جمعی، ایجاد کرده است». به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی در یکی از موارد، حملات توام با ترور را درباره یک فرمانده حماس تایید کرد باآنکه می دانست احتمال دارد این حمله به کشته شدن صدها غیرنظامی فلسطینی منجر شود. منبع دیگری به مجله 972 گفته است «هیچ چیزی به صورت تصادفی اتفاق نمی افتد. وقتی یک دختر سه ساله در خانه ای در غزه کشته می شود، به این دلیل است که یک نفر در ارتش به این نتیجه رسیده است که کشته شدن او، اهمیتی ندارد و کشته شدن او بهایی است که به منظور هدف قراردادن هدف دیگری پرداخته می شود.همه چیز به صورت تعمدی است و ما به صورت دقیق می دانیم که در هر حمله، چند هدف غیرنظامی آسیب می بیند و هدف قرار می گیرد.»


به کار گیری هوش مصنوعی چه در حال حاضر و چه در سالهای 2021، 2022 و 2014 ، یک روند رو به افزایش برای ارتش رژیم صهیونیستی است و از آن برای نشانه گذاری اهداف در غزه استفاده می کند. فکر می کنم نقطه شروع استفاده از آن درباره غزه سال 2019 است. در آن سال، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، یک لشکر جدید را در ارتش به نام «لشکر خلق و تعیین اهداف» ایجاد کرد. هدف این تشکیلات، دور هم آوردن صدها نیروی نظامی بود که آنها  توسعه  الگوریتم‌های هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای خودکاری را شروع کنند آن هم برای تسریع روند خلق هدف برای حملاتی در غزه که می تواند مرگ و زندگی افراد را رقم بزند. منبعی که خودش در این لشکر خدمت کرده است به من گفت که عملکرد آن ها را نه بر اساس کیفیت اهداف، بلکه براساس تعداد اهداف تولید شده آن ها، ارزیابی می کردند. به گفته این منابع، هدف این بود که اگر می خواهید یک اثر شوکه کننده خاص ایجاد کنید و اگر در حال مبارزه با یک گروه چریکی مانند حزب الله در لبنان و یا حماس در غزه هستید، باید این گونه عمل کرد.


در زمان حمله بزرگ قبلی رژیم صهیونیستی به غزه یعنی در  سال 2014 ، ارتش رژیم صهیونیستی تقریباً پس از 3 هفته، اهدافش در غزه تمام شد اما آن عملیات 50 روز به طول انجامید. به گفته این منابع، ارتش رژیم صهیونیستی به صورت مستمر آنقدر بمباران کرد که اهدافش تمام شد. در کنار این مسئله باید به  فشارهای سیاسی نیز توجه داشت به این صورت که لازم است جنگ ادامه یابد تا نوعی تصویر پیروزی برای افکار عمومی رژیم صهیونیستی ایجاد شود و امکان اعمال فشار بیشتر فراهم شود. فکر می کنم افزایش استفاده از هوش مصنوعی برای تسریع روند ایجاد هدف، تا حدی پاسخی به این مسئله یعنی تمام شدن اهداف حملات بوده است.

 

انتهای پیام/م.د

نظر شما