شناسهٔ خبر: 63798192 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حمله تند ایلان ماسک به اپل و شرکت‌های بزرگ: به جهنم بروید!

ایلان ماسک به‌طور خاص از زمانی که با یک کاربر که ادعا داشت یهودیان از سفید‌پوستان متنفر هستند موافقت کرد؛ با انتقادات شدیدی روبرو شد.

صاحب‌خبر -

ایلان ماسک همچنین در سخنان خود گفت که بایکوت تبلیغاتی ایکس باعث نابودی این پلتفرم خواهد شد.

به گزارش دیجیاتو، ایلان ماسک، اخیراً در یک مصاحبه جنجالی به تبلیغ‌کنندگانی که تصمیم‌گرفتند به دلیل محتوای یهودستیزانه خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردند حمله کرد و گفت «آن‌ها می‌توانند به جهنم بروند!»

براساس گزارش ورج، ماسک در کنفرانس DealBook که عصر روز گذشته توسط نیویورک تایمز برگزار شده بود، با اشاره به «باب ایگر»، مدیرعامل دیزنی که اخیراً گفته بود دوست ندارد دیزنی به ماسک وابستگی داشته باشد، گفت: «افرادی که می‌خواهند با تبلیغات از من باج‌خواهی کنند، با پول از من باج‌خواهی کنند، بهتر است به جهنم بروند. به جهنم بروید! پیغام من واضح است؟ امیدوارم که این‌گونه باشد.»

ماسک سپس در این رابطه که اگر تبلیغ‌کنندگان به این پلتفرم برنگردند گفت که «تحریم‌های تبلیغاتی شرکت را از بین می‌برد.» او به‌گونه‌ای به این موضوع پرداخت که ظاهراً تسلیم شده و ایکس را به‌عنوان یک شهید و تبلیغ‌کنندگان را به‌عنوان دشمن آن تصور کرده است.

او گفت: «تمام افراد روی زمین این موضوع را می‌دانند. ما از بین خواهیم رفت و دلیل آن تحریم تبلیغاتی خواهد بود.»

سازمان ناظر بر رسانه‌های Media Matters ابتدا گزارشی منتشر کرد که در آن گفته‌شده بود تبلیغات ایکس در کنار محتوای یهودستیزانه نشان داده می‌شود.

پس از انتشار این گزارش، بیش از ۱۰۰ برند از جمله اپل، دیزنی و آی‌بی‌ام خرید تبلیغات در ایکس را متوقف کردند و اوایل این هفته نیویورک تایمز در گزارشی گفته بود که ایکس احتمالاً به‌خاطر انصراف تبلیغ‌دهندگان، تا ۷۵ میلیون دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد.

پشیمانی ایلان ماسک از اتفاقات اخیر

ماسک به‌طور خاص از زمانی که با یک کاربر که ادعا داشت یهودیان از سفید‌پوستان متنفر هستند موافقت کرد، با انتقادات شدیدی روبرو شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره اتفاقات اخیر، گفت: «اساساً یک اسلحه پر را به افرادی که از من متنفر هستند و یهود ستیزان داده‌ام و از این بابت بسیار متاسف هستم. منظورم این نبود.»

به دنبال این گفته‌ها، «لو پاسکالیس»، مؤسس مشاوره بازاریابی AJL Advisory و رئیس سابق رسانه‌های جهانی در بانک آمریکا طبق گزارش رویترز، گفت که اقدامات ماسک علیه تبلیغ‌کنندگان «فصل پایانی» برند‌هایی خواهد بود که با ایکس تجارت دارند. او گفت که تبلیغ‌کنندگان ایکس نظرات ماسک را فراموش نخواهند کرد.